Zellerkrémleves, bacon chipsszel, sonkásgombóccal
2016. április 04. írta: SzepiÁgi

Zellerkrémleves, bacon chipsszel, sonkásgombóccal

Lehet, hogy a gombócnak a levesben van a legjobb helye?

 

Sokszor említettem már, hogy nagyon kedveljük a gombócos leveseket. Ez a mostani is ilyen.

014_renamed_by_iws_2.jpg

Ahogy én készítem:

Hozzávalók:
1 db nagyobb zellergumó. 2 db burgonya, 3 evőkanál olívaolaj, 2 dl főzőtejszín, fűszerek (só, bors, rozmaring, petrezselyem zöld, szerecsendió),1,5 l húslé (lehet marha húsleves kockából is) vagy víz.
Elkészítése:
A zellert és burgonyát hámozás után, kockákra vagdalom.
Olívaolajon az apróra vágott vöröshagymát megfuttatom, felengedem a húslével és beleteszem a zeller, burgonya kockákat. Sózom, borsozom, megszórom kevéske őrölt szerecsendióval és fedő alatt puhára főzöm. Ízesítem még petrezselyem zölddel és rozmaringgal.
Puhulás után, pépesítem botmixerrel és főzőtejszínnel besűrítve felforralom.

Betétként készíthetünk bacon chipszet, sonkás gombócot, reszelt sajtot, házi csipetkét, apró nokedlit is.

Zelleres, sonkás gombóc:

009_renamed_by_iws.jpg


A krumplit megfőzöm sós vízben, majd leszűröm és pépesítem. Ha kihűlt, a sonkát és a zeller zöldet apróra bele darabolom és annyi lisztet adok hozzá, hogy kellemesen lágy tésztám legyen. Tojást ütök bele, ízesítem (só, bors, szerecsendió) és ízlésünknek megfelelő nagyságú gombócokat formázok belőle. Forrásban lévő sós vízben puhára főzöm, lecsöpögtetem és betétként kínálom a leves mellé.

003_renamed_by_iws_1.jpg


Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr258565832

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása