Gombapaprikás, kapros durum tésztával
2016. május 05. írta: SzepiÁgi

Gombapaprikás, kapros durum tésztával

Bombasiker a jó gombapaprikás

 

Már lehet májusi gombákra vadászni, amik ízletesek, illatosak. Nem árt azonban szakemberrel megvizsgáltatni a saját magunk által szedetteket. Ha nem jutunk ilyen gombához, akkor a jól bevált csiperkét is lehet használni, bár annak az íze nem annyira intenzív.

062_renamed_by_iws.jpg

Ahogy én készítettem:

A gombát alaposan megmostam és apróbb darabokra vágtam.
Egy jó nagy fej vöröshagymát, apró kockákra vágva, zsíron megdinszteltem. Utána rádobtam a gombát, jól összekevertem és ízesítettem. Sót, borsot, fűszerpaprikát, egy cikk zúzott fokhagymát, egy lapos, mokkáskanálnyi kakukkfüvet, nagy csokor aprított petrezselyemzöldet adtam hozzá. Addig pároltam, amíg a gomba zsírjára nem sült. Ezt követően, levettem a tűzről és ízlésünknek megfelelő mennyiségű tejfölt kevertem bele. Tálaláskor még szervíroztam tejfölt, hogy mindenki ízlésének megfelelően tudja adagolni hozzá.

A színes, ízesített durumtésztát, bő forrásban lévő sós vízbe öntöttem, majd pár perc után levettem a tűzről és fedővel lefedtem. Hagytam a gőzben puhulni, amikor elérte a kellő puhaságot, leszűrte, lecsepegtettem , egy evőkanálnyi olíva olajjal  összekevertem, apróra vágott kaporral megszórtam és tálaltam.

052_renamed_by_iws.jpg


Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr688689660

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Analking Skywalker 2016.05.06. 19:30:59

Mi a shiitake/laska/őzláb kombót preferáljuk nagyobb darabokra vágva, illetve a petrezselyem helyett inkább borsikafűvel, ez is olyan kaja, mint a lecsó, mindenkinek más tuti receptje van és szinte mindegyik jó is :)

SzepiÁgi 2016.05.06. 19:53:02

@Analking Skywalker:
Szerintem is a jó gombát nem lehet elrontani. Nincs tuti recept csak rengeteg változat.

SzepiÁgi 2016.05.08. 14:53:52

@scripta:
Hahaha...A változatosság miatt, most ehhez volt kedvem.
süti beállítások módosítása