Tejszínes őzlábgomba-paprikás, petrezselymes nokedlivel
2016. augusztus 10. írta: SzepiÁgi

Tejszínes őzlábgomba-paprikás, petrezselymes nokedlivel

Bármilyen gombával vagy vegyes gombából készítve is fincsi

 

Ételeim kedvelt alapanyaga a gomba. Szerencsére a család is szereti. Az erdei gombákat pedig egyenesen imádjuk! Most egy selymes, tejszínes őzlábgomba-paprikással kényeztettük magunkat.

022_renamed_by_iws_2.jpg

 

Ahogy én készítem:
A gombát megtisztítom, alaposan megmosom és nagyobb darabokra tördelem, mert sütés közben nagyon összeesik. (Tisztítás előtt 3 kg volt a gomba amiből készítettem).

Egy nagy fej vöröshagymát apróra vágtam, 1 db Tv paprikát és egy nagyobb méretű hámozott paradicsomot is összeaprítottam és zsíron ezeket megdinszteltem. Amikor a paradicsom is szétfőtt, levettem a tűzről, pirospaprikát, borsot, egy nagy csokor aprított petrezselyemzöldet és egy mokkáskanálnyi őrölt köménymagot adtam hozzá. A darabolt őzlábgombát hozzávegyítettem és visszatettem a tűzre majd készre sütöttem. Folyadékot nem igényelt csak gyakori kevergetést.

Amikor a gomba kellően puha lett, 3,5 dl főzőtejszínbe két evőkanál étkezési keményítőt elkevertem csomómentesre, amit a gombára öntöttem. Jól összekevertem és amikor újból felforrt már el is készült.

009_renamed_by_iws_5.jpg



Mi petrezselymes nokedlivel kedveljük. A nokedlit így készítettem:
0,5 kg liszthez, 4 tojást ütöttem majd 3 teáskanál sót, 1 mokkáskanál borsot, egy nagy csokor aprított petrezselyemzöldet valamint 3 dl meleg vizet (természetesen ez a mennyiség a tojás nagyságától is függ) öntöttem. Lágy, (de nem folyékony) jól szaggatható tésztát kell készíteni. Félórát hagytam állni, hogy a lisztszemek megduzzadjanak.
Bő, forrásban lévő vízbe szaggattam a galuskákat. Amikor feljöttek a víz tetejére, szűrőkanállal kiszedtem, langyos vízzel leöblítettem és olvasztott zsírra szedtem, hogy ne tapadjanak össze.

003_renamed_by_iws_8.jpg



Tálaláskor a tálra öntöttem a gombapaprikást és körbe kerítettem a nokedlivel, így mindenki ízlésének megfelően tudott szedni belőle.

017_renamed_by_iws_4.jpg



Egy nagyon ízletes, selymes gombapaprikással kényeztethettük a gyomrunkat.

021_renamed_by_iws_1.jpg



Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr1510116406

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása