Sült csirkecomb gombaszószos spagettivel
2016. szeptember 20. írta: SzepiÁgi

Sült csirkecomb gombaszószos spagettivel

A selymes szósz, a tészta és a hús tökéletes együttese

 

A tíz ujjunkat is megnyaltuk ezután a finomság  után. A selymes szósz, a spagetti és a hús tökéletes együttest alkottak.

059_renamed_by_iws.jpg

 

Ahogy én készítettem:
Egész csirkecombokat használtam. Fűszerkeveréket készítettem: adalékmentes sóból (2tk), édes fűszerpaprikából (2tk),  koriandermagból (1mkk)l, cury porból  (½ mkk), őrölt feketeborsból ( ½ mkk), rozmaringból (1 mkk), zúzott fokhagymából (2 gerezd). Ezeket alaposan összekevertem,  bedörzsöltem a combokat és hagytam félórát állni. Vöröshagymát aprítottam és zsíron megdinszteltem. Rádobtam a csirkecombokat és szép pirosra sütöttem. Vizet csak akkor kell aláönteni, ha tapadna. Amikor elkészült, kiszedtem a zsírból és melegen tartottam tálalásig.

006_renamed_by_iws_6.jpg



Selymes szószt készítettem:
A csirke sütéséből visszamaradt ízesített hagymás zsíron megpirítottam a kockákra vágott (20 dkg) sonkát.
Utána hozzáadtam a gombát (1/2 kg tinóra, de bármilyen gombából készíthető) és együtt puhára főztem. Közben egy nagy csokor aprított petrezselyemzölddel megszórtam. Szükség szerint utána lehet ízesíteni.
5 dl 20%-os főzőtejszínnel felöntöttem, simára kevertem és miután felforrt  levettem a tűzről. Ezt is melegen tartottam tálalásig.

013_renamed_by_iws_6.jpg

 


Már csak a spagettit kellett kifőzni:
Bő, forró olajos vízbe egészben al dente (fogkeményre) főztem .  Utána leszűrtem, jól lecsöpögtettem és nagyon apró petrezselyem zölddel  megszórtam, összekevertem.

Füstölt (karaván) sajtot reszeltem, amivel a spagettit alaposan megszórtam tálaláskor.

Minden elkészült, már csak  az ízek élvezete maradt hátra.

050_renamed_by_iws_2.jpg



Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr4611731213

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása