Gyümölcsös chia puding
2016. szeptember 21. írta: SzepiÁgi

Gyümölcsös chia puding

Szuper egészséges desszert

 

Előjárójában röviden egy szuper élelmiszerről, a chia magról és egészségünkre gyakorolt jótékony hatásairól szeretnék írni.

A chia mag (neve maja nyelven erőt jelent) rendkívül nagy mennyiségben tartalmaz létfontosságú tápanyagokat, szénhidrátokat, A-, B1-, B2-, C-, E- és J-vitamint, folsavat, foszfort, magnéziumot és cinket. Húsz százaléka fehérje, több kalcium található benne, mint a tejben, káliumtartalma felülmúlja a banánét, valamint rendkívül gazdag antioxidánsokban, omega-3 zsírsavakban és rostokban. A  cukorbetegek és gluténérzékenyek is fogyaszthatják. Hatékony méregtelenítő, szabályozza a vércukor- és a koleszterinszintet,védi az érrendszert a meszesedéstől, ezáltal óvja a szívet, rosttartalma révén javítja az emésztést, megszünteti a székrekedést. Nagyszerű energetizáló, antioxidánsainak köszönhetően lassítja az öregedést, hozzájárul a rákot, gyulladásokat és érrendszeri problémákat kiváltó szabad gyökök megkötéséhez, valamint a szürke hályog megelőzéséhez. Segít elkerülni a csontritkulást is, ezért a menopauza idején kifejezetten jó szolgálatot tehet. Mivel jelentős a káliumtartalma, hozzájárul a magas vérnyomás megszüntetéséhez. Víz hatására eredeti térfogatának sokszorosára képes megduzzadni és az így képződő zselés anyag a rostokhoz hasonlóan kitakarítja a bélrendszerből a felhalmozódott mérgeket és salakanyagokat, valamint  véget vet a székrekedésnek. További előnye, hogy a béltisztítás mellett egyúttal teltségérzetet is okoz, ezzel jelentősen növeli a fogyókúra eredményességét. Telítetlen zsírsav tartalma miatt segít megelőzni különböző szívbetegségek, cukorbetegég, rák, depresszió kialakulását. Emellett erősíti az immunrendszert, hozzájárul a jó közérzet fenntartásához.

A chia mag további előnye, hogy cukorbetegek és gluténérzékenyek is fogyaszthatják, ráadásul jótékony egészségvédő tulajdonságait főzés vagy sütés után is megőrzi. Semleges ízének és szagának köszönhetően konyhai felhasználása széleskörű: sütemények, pizza- és kenyértészták tökéletes kiegészítője, belekeverhető joghurtba, turmixba, müzlibe, levesbe, de különböző köretek, öntetek, saláták kísérője ...  

Én pudingot készítettem belőle,gyümölccsel (nektarin,szőlő).

045_renamed_by_iws_1.jpg



Ahogy én készítettem:


2 evőkanál chia magra öntöttem 3 dl kókusztejet,alaposan összekevertem és zárható üvegbe a hűtőbe tettem.
6-8 órát hagyni kell állni, hogy a magok magukba szívják a nedvességet és zselésedjenek.
Mivel íztelen maga a mag, ezért bármilyen ízesítést kaphat.Én adtam hozzá 1 teáskanál vanília aromát, 1 teáskanál mézet,1 db aprított nektarint és 1 fürt szőlőt. Alaposan összekevertem. Poharakba szervíroztam.

031_renamed_by_iws_3.jpg


Amikor pudingszerűvé vált, díszítettem a gyümölcsökkel, citromfűvel a tetejét.

 045_renamed_by_iws_2.jpg

 

Tálaltam.

028_renamed_by_iws_6.jpg



Váljon egészségünkre!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr2111734337

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása