Paradicsomos káposztafőzelék sertéspörkölttel
2016. október 14. írta: SzepiÁgi

Paradicsomos káposztafőzelék sertéspörkölttel

Ezt még a menzán sem tudják elrontani

 

Gyerekkoromba talán ez volt az egyetlen étel, amit még a menzán is szerettem. Bár azóta tudom, hogy lehet jobb ízű is, mint az volt. Most már imádom és megfelelő alapanyagokból ki lehet belőle a legjobbat hozni, egyszerűsége ellenére is. A főzelékre pedig minden évszakban szüksége van a szervezetnek. A paradicsomos káposztafőzelék már a színével is étvágygerjesztővé válik és szinte kínálja magát.

041_renamed_by_iws_2.jpg

 

Ahogy én készítettem:
A káposztának a felső leveleit letörtem . A káposztafejet megmostam és vékony laskákra szeltem, a torzsát nem vágtam bele.

007_renamed_by_iws_5.jpg


Egy nagy fej hagymát meghámoztam, apró kockákra vágtam és zsíron megdinszteltem. Amikor üvegessé vált a hagyma, rászórtam a szeletelt káposztát. Néhányszor átforgattam a hagymás zsírral majd felengedtem annyi paradicsomlével ami ellepte. ( Ha sűrített paradicsommal készítjük, akkor először a paradicsompürét vízzel el kell keverni és úgy a káposztára önteni.) Ízesítettem sóval, őrölt borssal, őrölt köménnyel és ízlés szerint cukorral. Forrástól számított 25-30 perc alatt a káposzta kellően megpuhul.

019_renamed_by_iws_6.jpg

Úgy finom ha nem fő szét, hanem egészben maradnak a szálak és kissé roppanósak.
Vékony rántást készítettem. Zsíron lisztet pirítottam halványra majd a tűzről levéve őrölt fűszerpaprikát adtam hozzá és felengedtem paradicsomlével.

028_renamed_by_iws_7.jpg

Ha a káposztán sok a lé, akkor lehet annak a levével is. Simára elkevertem és rászűrtem a káposztára. Alaposan összekevertem és 5 perc után levettem a tűzről, mert elkészült a főzelék.

Sertéspörkölt volt most a feltét, bár anélkül is igazán finom. De bármilyen ízlésünknek megfelelő feltétet készíthetünk (fasírt, virsli, kolbász …)

Ha a pörköltet válasszuk, akkor azt készítsük előbb és csak utána a főzeléket, mert a pörköltnek 2,5-3 óra hossza kell az elkészültéhez.
Mi most pörkölttel fogyasztottuk.
Ehhez a sertéscombot apró kockákra vágtam.

018_renamed_by_iws_6.jpg


Két nagy fej hagymát hámoztam, hogy majd sűrű szaftja legyen. A hagymát aprítottam és bő zsíron megdinszteltem. Rátettem a húst és fehéredésig hagytam a tűzön. Akkor levettem és piros paprikát szórtam rá, sóztam, borsoztam, zúzott fokhagymát, pici köményt  és 1-2 levél babért is kapott. Öntöttem rá 0,5 dl vörösbort és visszatettem a tűzre. Nagyon pici gyöngyözéssel sütöttem puhára. Vizet csak akkor öntsünk alá, ha letapadna. Kavargassuk gyakran.

056_renamed_by_iws.jpg


Ezzel tálaltam a főzeléket.

057_renamed_by_iws_3.jpg

 

043_renamed_by_iws_2.jpg

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr5811808135

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása