Egzotikus mascarponés, chia magos gyümölcsözön
2016. november 01. írta: SzepiÁgi

Egzotikus mascarponés, chia magos gyümölcsözön

A reform nasi

Szeretjük általában a gyümölcsöket, de ha ebéd utáni desszertnek szánom, nem igazán kelendő. Akkor mindenki valami nasit vár. Így történt, hogy a felgyűlt gyümölcsöket nasinak álcázva jó ízű, csábos desszert került az asztalra amit egy kis chia maggal reformosítottam.

048_renamed_by_iws_5.jpg

Ahogy én készítettem:
Az én adagom 12 személyes volt.
Gyümölcsöket (összességében 1 kg) aprítottam;  magnélküli szőlőt, banánt, kivit, mandarint. Egyet-egyet meghagytam egészbe a tetejére . Őrölt szegfűszeggel  az aprított gyümölcsöt megszórtam.

017_renamed_by_iws_7.jpg

Két natúr tömlős sajtot (20 dkg) és a mascarponét (50 dkg) 1 evőkanál nádcukorral és 1 evőkanál vanillia eszenciával  simára kevertem.
Ehhez adtam a darabolt gyümölcsöket és jól összeforgattam.

029_renamed_by_iws_7.jpg

Kisméretű piskóta tallért használtam, amit ha felnőtteknek készül akkor rumba, ha gyerekek is fogják fogyasztani csak tejbe forgassuk meg. Vigyázzunk arra, hogy ne ázzon teljesen el.
Egy megfelelő méretű formát  kiraktam a megáztatott tallérral (alját és oldalát is).

021_renamed_by_iws_6.jpg

Majd a gyümölcsös krémet beleöntöttem.

035_renamed_by_iws_3.jpg

A tetejére kemény (nem áztatott) tallérokat raktam.

038_renamed_by_iws_5.jpg

2,5 dl cukrász tejszínhabot (hulala vagy habmester) keményre felvertem. Ezek cukrozott habtejszínek, ezért külön édesítést nem igényel. A tetejére tornyoztam és a félretett gyümölcsökkel sűrűn kiraktam. Néhány darabka csokoládét is becsempésztem a hab közé. Végül megszórtam chiamaggal és legalább 3-4 órára a hűtőbe tettem.

068_renamed_by_iws_2.jpg
Addig a piskóta is megpuhul, a gyümölcsök összeérnek és a chiamag is duzzad.

Mindenki ízlésének és igényének megfelelően adagolja poharakba.

016_renamed_by_iws_7.jpg

Jó nassolást!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr3811921419

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása