Joghurtos zöldbab főzelék szaftos csirkepörkölttel
2016. november 14. írta: SzepiÁgi

Joghurtos zöldbab főzelék szaftos csirkepörkölttel

A főzelék is lehet laktató

 

A főzelékek fogyasztása egészséges minden évszakban. Sokan azért nem szeretik, mert nem tartják elég laktatónak. Ha finom húsos feltétet készítünk neki, ez a gond már meg is oldódik. Én feltét nélkül is szeretem, de a család férfi tagjai hiányolják róla. Most a zöldbabfőzelékre szaftos csirkepörköltet sütöttem.

059_renamed_by_iws_1.jpg

Én így készítem:

Most fagyasztott zöldbabból, de elkészítése ugyanúgy történik, mint a frissből.

Szalonnát olvasztok, és a pörcöt kiveszem belőle (esetleg tálaláskor a tetejére lehet tenni). A visszamaradt zsírban, apróra vágott vöröshagymát dinsztelek. Őrölt pirospaprikával megszórom, azonnal ráteszem kiengedés nélkül a fagyasztott darabolt zöldbabot. Felengedem a szükséges mennyiségű ( kb. két ujjnyira lepje el a babot) vízzel és ízesítem, sóval, őrölt színes borssal, pici őrölt köménnyel, zúzott fokhagymával, apróra vágott kaporral. A zöldbab puhulásáig főzöm és joghurtos habarást készítek rá, amivel kicsikét besűrítem. A habarás úgy készül, hogy a joghurtba keményítőt (vagy lisztet) jól kikeverek, teszek bele a főzelék levéből és vissza szűröm a főzelékre. Ha sűrűnek találjuk, kevés tejjel hígítható. Már csak jól kiforralom és kész!

 

Csirkeszárny húsosabb részéből készítettem szaftos pörköltet a tetejére.

049_renamed_by_iws_2.jpg


Bő zsíron nagyobb fej apró kockákra vágott hagymát dinszteltem. A tűzről levéve fűszerpaprikát adtam hozzá, beleraktam a darabolt szárnytöveket és borssal megszórtam. A hús fehéredése után nagyon pici (0,5 dl) vizet adtam hozzá, lefedtem és lassú tűzön gyakori kevergetés mellett puhára sütöttem a hús darabokat. A csontot eltávolítottam belőle és a hús darabokkal és bő szafttal tálaltam.

044_renamed_by_iws_2.jpg

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr3411960879

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása