Kakaós marlenka torta
2016. december 29. írta: SzepiÁgi

Kakaós marlenka torta

Szánkban olvadó csodálatos ízek (remek hamisítvány az eredeti recept egyszerűsített, olcsóbb változata)

Az idén karácsonyra készítettem először a marlenka tortát. De annyira ízlett, hogy nem sokára vanilliás változatát is elkészítem. Ez egy igazi egyszerű, mégis ünnepi torta.
Mivel a tortát alkotó lapoknak puhulnia kell, ezért ajánlatos legalább egy nappal a fogyasztás előtt elkészíteni. Ennyi idő alatt a lapok között lévő krém is összeérik és így válik nagyon finommá.

010_renamed_by_iws_11.jpg

 

Ahogy én készítettem:

Én egy 26 x 26 cm-es kocka tepsit választottam. A megadott adagból 5 lapot készítettem.

Hozzávalók:
A tésztához:
40 dkg liszt, 20 dkg cukor, 2 evőkanál méz, 2 evőkanál kakaó, 2 evőkanál szódabikarbóna, 2 egész tojás, 15 dkg margarin, kevés tej (hogy lazább legyen a tészta)

A krémhez:
2 csomag vaníliás puding, 1 liter tej, 2 evőkanál liszt (hogy sűrűbb legyen a krém), 40 dkg margarin,
2 csomag vaníliás cukor, 30 dkg cukor, 15 dkg darát dió

A tetejére:
 cukrozott kakaópor

062_renamed_by_iws_7.jpg

Elkészítése:
A tésztának való hozzávalókat összedolgoztam. 5 cipót formáltam belőle, sütőpapíron elnyújtottam, és a tepsi hátulján kisütöttem. A sütés ideje, 7-9 perc.

Míg a lapok sültek, összeállítottam a krémet.
A pudingport és a lisztet összekevertem, majd a liter tejjel sűrűre főztem. A margarint a cukorral és a vaníliás cukorral habosra kevertem.

Mikor a puding már csak langyos, belekevertem a cukros margarint és jól összedolgoztam. Az 5 lapot megkentem a krémmel, egymásra helyeztem, (a tetejére is krém kerül) a krém tetejét soronként meghintettem a darált dióval. Majd megszórtam a cukrozott kakaóporral és egy napra hűtőbe tettem, hogy az ízek összeérjenek. 3-4 napig megtartja frissességét!

066.JPG

 

Jó étvágyat!




A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr312080383

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása