Korhelyleves
2017. január 01. írta: SzepiÁgi

Korhelyleves

Savanyú káposztaleves

 

Nálunk minden év első levese a savanyú káposztaleves. Bár máskor is készítem, mert szeretjük enyhén savanykás és füstös ízét. Ajánlom az ízek összeérése miatt, hogy fél vagy egy nappal a fogyasztás előtt készítsük el.

005_renamed_by_iws_10.jpg

 

Ahogy én készítem:


Enyhén sós vízben odarakom főni a füstölt tarját néhány levélke babérral.

Füstölt szalonnát kiolvasztok. Hagymát, fokhagymát, házikolbászt darabolok. A hosszú szálú savanyú káposztát szintén összevágom, de előtte átmosom kevés hideg vízzel, ha esetleg túl intenzív lenne az íze.

Ha a hús majdnem puha (kb. 40 perc), elkészítem a rántást:
A szalonna kiolvadt zsírján vöröshagymát pirítok a fokhagymával, majd a liszttel simára keverem. Megszórom a fűszerpaprikával, elkeverem paprikakrémmel (ha szeretjük az erőset, akkor ez lehet csípős is) és a köménnyel. Feleresztem kevés vízzel és csomómentesre keverem. Az így elkészült sűrű rántást állandó kavargatás mellett hozzácsorgatom a füstölt húsos leveshez, amelybe beledobom a káposztát és a kolbászkarikákat, én egy kis jó ízű gombát is szoktam beletenni.

Néhányszor megkavarva, együtt forralom a levest nagyjából 20 percig, addig a benne lévő anyagok megpuhulnak. Utána kevés forró levet tejföllel elkeverek és visszaszűröm az ételbe. Teszek bele apróra vágott kaprot és már tálalható is.

Tálaláskor még tejföllel és kaporral tovább ízesíthető .

 

014_renamed_by_iws_13.jpg

Jó étvágyat!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr6012087971

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása