Csicseriborsó golyók lilahagymás, majonézes burgonyasalátával
2017. január 05. írta: SzepiÁgi

Csicseriborsó golyók lilahagymás, majonézes burgonyasalátával

Egészséges, aranyos golyócskák

 

Előjáróban néhány mondatban a csicseriborsó jótékony hatásairól:

Kevés kalóriát tartalmaz, de gazdag B1-, B6-vitaminban és folsavban, valamint E-vitamin és karotin is található benne. Ásványi anyag tartalma is kedvező, sok magnéziumot, vasat és cinket tartalmaz.
Ez a zöldség rostokban és fehérjékben is gazdag, így segíti emésztésünket. Csökkenti a koleszterinszintet, ezáltal a szív- és érrendszeri megbetegedések kialakulásának kockázatát is. Alacsony a glikémiás indexe miatt cukorbetegek számára különösen ajánlott a rendszeres fogyasztása.Vastartalma növeli az energiánkat, és E-vitamin tartalma miatt antioxidáns hatású.

Most én az ízhatás kipróbálása végett, aranyos kis golyókat formáztam belőle. Én és a család tetszését elnyerte.

048_renamed_by_iws_6.jpg

Ahogy én készítettem:

A csicseriborsót (40 dkg) megmostam és lecsepegtettem. Előző nap este beáztattam annyi vízbe, ami bőven ellepte. Az áztató vízhez adtam egy kávéskanál szódabikarbónát.

002_renamed_by_iws_9.jpg


Másnap leszűrtem róla az áztatóvizet és alaposan lecsöpögtettem.
Fűszerkeveréket készítettem:

005_renamed_by_iws_11.jpg


Amit csak lehet, frissen őröljünk, de őrölve kerüljön minden a keverékbe.
Egy teáskanál: só, bors, római kömény, fűszerpaprika, koriander.
Egy kávéskanál: fehérbors, chili, cayenne bors.
A csicseriborsónak nincs jellegzetes íze, kicsit édeskés a dióhoz hasonló, ezért nem kell félni a fűszerezéstől.

Utána egy közepes fej vöröshagymát, 3 cikk fokhagymát, egy csokor petrezselyem zöldet, egy teáskanál sütőport, 2 db tojást készítettem elő.

008_2_renamed_by_iws.jpg


A vörös-és fokhagymát aprítottam, összekevertem a fűszerekkel, a sütőport is hozzáöntöttem, beleütöttem a tojásokat majd a lecsepegtetett borsóval elkevertem.

Aprítógépben pépesítettem.

010_renamed_by_iws_12.jpg

Kis golyókat formáztam belőle és két rész napraforgóolaj, egy rész szezámmag olaj keverékében szép pirosra sütöttem minden oldalról.

014_renamed_by_iws_14.jpg

Amikor kisült a fölösleges olajat papírtörlővel leitattam róla.

019_renamed_by_iws_12.jpg



Most lilahagymás majonézes burgonyasaláta készült hozzá:
Ehhez a burgonyát meghámozom, és apróbb kockákra vágom. Sós vízben puhára főzöm, vigyázva, hogy ne essen szét. Lehűtöm.
Öntetet készítek:
A tojás sárgáját egy pici sóval, fehér borssal jól elkeverem és apránként adagolva hozzá az olajat, sima sűrű masszát készítek. Ha túl sűrű lenne, akkor pici fehér borral hígítható.
Mustárt, kevéske borsot, cukrot adok hozzá és apránként adagolom a tejfölt, hogy a megfelelő sűrűséget elérje, állandó kevergetés mellett.
Az adag pedig úgy alakul, hogy ahány tojás sárgája, annyi dl olaj, és fele mennyiségű fehérbor. A többi ízlésnek megfelelően. A végén reszelt lilahagymát kevertem bele és azzal is díszítettem.
Óvatosan összevegyítem a lehűlt krumplival és tálalom.

028_renamed_by_iws_9.jpg



Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr1112102191

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása