Sült töltött keltekercsek, köménymagos hasábburgonyával
2017. január 19. írta: SzepiÁgi

Sült töltött keltekercsek, köménymagos hasábburgonyával

A változatosság gyönyörködtet...

 

Készítettem már sokszor töltött káposztát, kelleveleket is töltöttem már, de így még nem készítettem. Mivel a változatosság gyönyörködtet, ezért ki kellett ezt is próbálnom. Egy percig sem bántam meg, mert nagyon finom és mutatós is lett. A család el volt tőle ragadtatva és nekem ez a lényeg!

054_renamed_by_iws_4.jpg

 

Ahogy én készítettem:
Egy 1,5 kg-mos kelkáposztát, leveleire szedtem. A vastag eret levágtam róla. Sós, köménymagos vízben forrástól számított 5 percig puhítottam. Utána hideg vízzel leöblítettem és hagytam lecsöpögni.
1 kg sertéshúst (comb), 1 nagy fej vöröshagymát és 4 cikk fokhagymát ledaráltam.

003_renamed_by_iws_11.jpg


Tasakos barna rizst puhára főztem.

016_renamed_by_iws_9.jpg


 A húst zsíron megsütöttem, egy pici levet a kelkáposzta főzőlevéből öntöttem alá. Ízesítettem sóval, borssal, őrölt köménnyel, majorannával és fűszerpaprikával.
Amikor megpuhult és langyosra hűlt, hozzákevertem a rizst.
Ezzel a töltelékkel készítettem el a káposztalevelekből a tekercseket.

021_renamed_by_iws_8.jpg


Kizsírozott tepsibe, sorba leraktam majd leöntöttem paradicsomlével és zellerlevelet vagdostam rá.200 fokos sütőbe tettem és 40 percig sütöttem.

028_2_renamed_by_iws.jpg

 

Akkor durvára reszelt sajttal alaposan megszórtam és 180 fokon még 20 percet hagytam a sütőben, amíg a sajt szépen ráolvadt.

036_renamed_by_iws_3.jpg

 

Elkészültek a tekercsek.

045_renamed_by_iws_4.jpg


Köménymagos hasábburgonyát készítettem hozzá:

050_renamed_by_iws_5.jpg


A burgonyát meghámoztam és sós, egész köménymaggal ízesített vízben puhára pároltam.
Amikor megpuhult, leszűrtem a vizet róla és tálaltam.

070_renamed_by_iws_3.jpg

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr412138727

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása