Tejszínes csirkepörkölt petrezselymes galuskával
2017. január 23. írta: SzepiÁgi

Tejszínes csirkepörkölt petrezselymes galuskával

Klasszikus csirkepörkölt, kicsit másképp

 

A klasszikus, hagyományos ételek közé tartozik a csirkepörkölt, amit nem lehet megunni.Egy kis változtatás azonban nem árt neki. Én most tejszínesen készítettem és petrezselymes galuskát tálaltam hozzá, mert szerintem a galuska elengedhetetlen tartozéka.

099_renamed_by_iws_1.jpg

 

Ahogy én készítettem:
5 db alsó csirkecombot használtam az elkészítéséhez, ami 60– 70 dkg körül volt.
Egy nagy fej vöröshagymát és 1 db tv paprikát kockákra vágtam és zsíron megdinszteltem. Amikor üvegessé váltak, hozzá adtam 2 db meghámozott ugyancsak kockákra vágott paradicsomot. A paradicsom puhulása után két evőkanál fűszerpaprikával szórtam meg és 1 dl vízzel felengedtem. Fűszereztem sóval, borssal, majorannával, 2 db babérlevéllel (amit a végén kidobok belőle). Miután a levét elfőtte, beletettem a csirkecombokat és minden oldalról átpirítottam. Felengedtem 1 dl vízzel, lefedtem és nagyon lassú tűzön a hús puhulásáig sütöttem, néhányszor átforgatva a csirke combokat.
Miután a hús puhává vált, a szaftjából kimerítettem három evőkanálnyit és 2 dl főzőtejszínnel simára kevertem. Ezt visszaöntöttem a pörköltre, összekevertem és 10 perces forralás után levettem a tűzről. Sűrű szaftos pörköltet kaptam.

096_renamed_by_iws_1.jpg



Petrezselymes nokedlit tálaltam hozzá:
3 db tojást felütöttem, sóval alaposan kikevertem és 20 dkg rétes liszttel simára kevertem. Közepes keménységű masszát kell kapni, ha keménynek éreznénk pici tejjel hígítható. Egy csokor petrezselyem zöldjét nagyon apróra vágtam és bele kevertem a masszába.
Forrásban lévő, sós vízbe szaggattam a tésztát, amikor feljöttek a víz tetejére langyos vízbe szedtem át. Ebből szűrtem le és alaposan lecsöpögtettem.
Tálaláskor meglocsoltam a tejszínes szafttal.

098_renamed_by_iws.jpg



Tejfölös uborkasaláta illik hozzá, ami most a képről lemaradt.

 

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr1812148543

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása