Sertés karaj tárkonyos erdei gombás szósszal és tepertős metélttel
2017. február 04. írta: SzepiÁgi

Sertés karaj tárkonyos erdei gombás szósszal és tepertős metélttel

A hús, a szósz és a tészta jól sikerült randija

 

Szeretek tartalmas és jól variálható ételeket készíteni. A mostani egyben igazán élvezhető, de ízlésnek megfelelően variálható is. Hús a szósszal, hús a tepertős tésztával, szósz a tésztával, sőt a tepertős tészta még önmagában is nagyon finom.

051_renamed_by_iws_2.jpg



Ahogy én készítettem:

Előkészültem a sütéshez.
1 kg csont nélküli sertés karajt 8 szeletbe vágtam. Kicsit klopfoltam , hogy a rostok lazuljanak. Bekentem mind két oldalát fokhagyma granulátummal, borssal  és sóval.
25 dkg füstölt combot vékony csíkokra szeltem. Egy nagyobb fej vöröshagymát fél karikákra vagdostam.

013_renamed_by_iws_9.jpg


Egy nagy maroknyi (20 dkg) szárított erdei gombát vízbe beáztattam, majd amikor megpuhult kinyomkodtam a vizet belőle.  20 dkg sárgarépát durvára lereszeltem.

017_renamed_by_iws_11.jpg

 

Zsírban a hússzeleteket elő sütöttem. Csak annyira, hogy szép színt kapjon. Kiszedtem a zsírból és félretettem.

023_renamed_by_iws_6.jpg


A visszamaradt zsírban megdinszteltem a hagymát, hozzáadtam a gombát és sárgarépát és a füstölt hús csíkokat is. Ízesítettem sóval, borssal, köménnyel, tárkonnyal.

025_renamed_by_iws_3.jpg

 

10 perc után a hússzeleteket is bele helyeztem.Felöntöttem annyi vízzel, hogy ellepje. Fedő alatt puhára pároltam.

033_renamed_by_iws_3.jpg


Közben szép húsos szalonnából, apró kockákra vágott tereptőt készítettem.

036_renamed_by_iws_4.jpg

Széles metéltet (ha lehet házi készítésűt) bő, sós, forró vízben fogkeményre (al dente) főztem. Leszűrtem, alaposan lecsepegtettem és összekevertem a szalonna zsírral, tepertővel.

042_renamed_by_iws_7.jpg

 

Tálaláskor a szószt a hús tetejére halmoztam, megszórtam apró petrezselyem zölddel és a tésztával szervíroztam.

067_renamed_by_iws_3.jpg


Jó étvágyat!







A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr712182538

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása