Sütőzacskóba sült kolbászos sertéscomb hagymás puliszkával és céklasalátával
2017. február 05. írta: SzepiÁgi

Sütőzacskóba sült kolbászos sertéscomb hagymás puliszkával és céklasalátával

Régi ízek új köntösben

 

Ez az ételem is, mint általában az "energia takarékos" de finom kategóriába tartozik! Némi előkészület után kavargatás, nézegetés helyett a sütőre bíztam a hús elkészítését. A köret pedig visszaidézte gyerekkoromat, amikor sokszor ettünk puliszkát ("becenevén" polentát), de feledésbe merült és most bár kicsit új köntösbe, újra az asztalunkra került.

011_renamed_by_iws_12.jpg

 

Ahogy én készítettem:

Előkészületek a sütéshez:

082_renamed_by_iws_2.jpg


Az egy darabból álló sertéscombot, erre legalkalmasabb a sertésdió (az enyém 1,4 kg volt) a közepén átlyukasztottam és bele húztam a hosszúságának megfelelő házi nem füstölt, hanem nyers sütnivaló kolbászt.  Ha megmarad belőle, azt is megsütöm a hús mellett.
Bedörzsöltem sóval, borssal, köménnyel, római köménnyel, fokhagymaporral végül színes borssal szórtam meg.
Két közepes nagyságú vöröshagymát megtisztítottam és hasábokba vágtam.
Elkészítettem egy csokor petrezselyem- és zeller zöldet.

087_renamed_by_iws_2.jpg



Egy megfelelő méretű (az enyém 35 x 25 cm) sütőzacskót kinyitottam és az elkészített alapanyagokat beledobáltam. Adtam hozzá két púpos evőkanálnyi zsírt és 1,5 dl vörösbort. A sütőzacskó száját az erre a célra rendszeresített záró szalaggal szorosan lezártam.
Egy tepsibe helyeztem, amibe kényelmesen elfér. A tetejét több helyen hústűvel megszurkáltam és sütőbe tettem úgy, hogy ne érjen a sütő aljához, tetejéhez és oldalához sem hozzá a zacskó. 1,5 órát sütöttem 200 fokon. Akkor óvatosan felvágtam a zacskót, szétterítettem annyira, hogy a lé ne folyjon ki belőle. A sütő hőfokát visszavettem 180 fokra és megpirítottam a húst.

091_renamed_by_iws_1.jpg


A húson látható fehér csík az én művem, mert kóstoláskor végig szakítottam egy részt! De gyönyörűen megsült és omlós finom lett a comb. Én ezt a fogyasztás előtti napon szoktam elkészíteni, mert szeletelni akkor lehet a legszebben.

Hagymás puliszka (polenta) volt a körete:

002_renamed_by_iws_12.jpg


1 liter vizet egy csapott evőkanál sóval felforraltam. Ehhez adtam fokozatosan beleeresztve 30 dkg kukoricalisztet, állandó kavargatás mellett.  Amikor megfelelő állagúvá főtt, levettem a tűzről és 4 evőkanál olajjal, simává kevertem.

019_renamed_by_iws_14.jpg

 

Jól formálható masszát kaptam, amiből henger és kosárka alakokat készítettem. 
Egy nagyobb fej vöröshagymát meghámoztam, apró kockákra vágtam és zsíron megpirítottam. Ezzel locsoltam meg a formázott kész puliszkákat és töltöttem meg a kosárkákat.

006_renamed_by_iws_10.jpg

 

A kosárkákat a cékla levével színeztem.

Nyers céklasalátával fogyasztottuk:

028_2_renamed_by_iws_2.jpg


A céklákat meghámoztam, vékony szeletekre szeltem. Kicsit sóztam, meglocsoltam tökmagolajjal, almaecettel, megszórtam fekete –és római köménnyel és salátamag (tökmag, napraforgómag, fenyőmag) keverékkel. Ropogós, de nem kemény saláta készült belőle.

041_renamed_by_iws_4.jpg



Már csak tálalni és az ízeket élvezni kellett.


Jó étvágyat!


A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr7012184288

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása