Mazsolás túrós lepény
2017. február 06. írta: SzepiÁgi

Mazsolás túrós lepény

A Nagymamám még kemencébe sütötte

 

A Nagymamám ezt a süteményt még kovásszal készítette és kemencébe sütötte, de nekem nincs így a gázsütőre hagyatkoztam.
A képen látható lepény az általam megadott mennyiségnek a feléből készült, mivel csak 25 dkg házi túróm volt. Ebből 8 szelet jött ki.

103.JPG

 

Ahogy én készítettem:

Hozzávalók:
A tésztához:
50 dkg szitált liszt, 5 dkg élesztő vagy ennek megfelelő mennyiségű porélesztő, csipet só, 1 evőkanál cukor vagy édesítő, 2 db közepes nagyságú főtt krumpli, 1 dl olaj, annyi tej hozzáadagolva, hogy rugalmas tésztát kapjunk (kb. 1 dl).

A töltelékhez:
0,5 kg túró, 4 egész tojás, 2-3 evőkanál tejföl, 5 evőkanál cukor, 2 tasak vaniliás cukor, 1 citrom reszelt héja.
A tetejére:
1 marék mazsola, rumba áztatva.

Elkészítése:

A mazsolát annyi rumba, ami ellepte beáztattam (legalább 1 órát ázzon).

Elkészítettem a tölteléket:
A túrót villával áttörtem, hozzáadtam a tojásokat (amiből elvettem egy keveset a tetejének a kenéséhez), a tejfölt, cukrot, vaniliás cukrot és a citrom reszelt héját. Ezt alaposan kikevertem.

A főtt krumplit megtörtem és összekevertem a liszttel, hozzáadtam a csipet sót, a cukrot, az olajat és alaposan átgyúrtam.

067_renamed_by_iws_4.jpg

Megszórtam a porélesztővel és ezzel ismét átgyúrtam. Fokozatosan adagolva hozzá a tejet addig dagasztottam, amíg bársonyos, könnyen formálható tésztát nem kaptam, ami sem az edényhez, sem a kezemhez nem ragadt.
Lisztezett dagasztótálba tettem a tészta tetejét is vékonyan liszteztem és a tál tetejét ráhelyeztem. Langyos helyen a duplájára kelesztettem.
Amikor megkelt, lisztezett gyúrótáblára borítottam és 2,5-3 cm vastagságúra elnyújtottam.
Megfelelő méretű tepsit kivajaztam, liszteztem és ebbe terítettem az elnyújtott tésztát úgy, hogy a tepsi szélén kb. 2 cm-es peremet is készítettem.10 percig hagytam állni a tepsibe és utána egyenletesen elterítettem rajta a túrót. A mazsoláról leszűrtem a rumot és a túró tetejére szórtam.

073_renamed_by_iws_4.jpg

A megmaradt tésztából díszítést készítettem. A díszítést és a peremet bekentem a félretett tojással.

078_renamed_by_iws_5.jpg

Előmelegített sütőbe tettem és 170 fokon 25 percig illetve tűpróbáig sütöttem. Utána magasabb hőfokra állítva (200 fok) addig hagytam a sütőbe, amíg a túró szép színt nem kapott (néhány perc).

090_renamed_by_iws_2.jpg


Kivettem a sütőből és hűlés után szeleteltem.

101_renamed_by_iws_1.jpg



Jó étvágyat!

109_renamed_by_iws_1.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr1212188964

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása