Fokhagymás, paprikás göngyölt sertésfej
2017. február 13. írta: SzepiÁgi

Fokhagymás, paprikás göngyölt sertésfej

Ízes jó fogás

 

Kocsonyát készítettem, de soknak bizonyult a hozzávaló hús, ezért egy fél sertésfejet félretettem. Utána úgy gondoltam, remek reggeli vagy vacsora készülhet belőle. Nem tévedtem.Csoda ízes és finom göngyölt sertésfej készült belőle.

001_2_renamed_by_iws_1.jpg

Ahogy én készítettem:
A fél sertésfejet (80 dkg) alaposan megtisztogattam és megmostam.
Annyi vízzel, ami bőven ellepte odatettem főni, egy nagy fej vöröshagyma, 5 gerezd fokhagyma, 10 szem egész fekete bors és 2 evőkanál só társaságába (tehetünk bele füstölt ízű kockát is, de akkor a só mennyiséget csökkentsük).
Amikor megfőtt, a csontról lefejtettem a bőrrel együtt a húst.
5 gerezd fokhagymát összezúztam és a hús főzőlevével, 2 evőkanál fűszerpaprikával (aki szereti erőset is használhat) sűrű masszát kevertem.
A húst szorosan rúdba göngyöltem és minden oldalról bekentem a fokhagymás krémmel.
Frissen tartó fóliába tekertem és hűtőszekrénybe tettem.
Néhány órás hűtés után szépen szeletelhető.

007_2_renamed_by_iws_2.jpg


Friss zöldségekkel kitűnő reggelire vagy vacsorára.

013_renamed_by_iws_11.jpg

 

Egy finom mézes, gyömbéres, fahéjas, csillagánizsos, citromos tea biztosan jó fog esni utána.

024_renamed_by_iws_4.jpg

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr1712253268

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása