Kapros tejfölös káposztafőzelék, sült oldalassal
2017. február 21. írta: SzepiÁgi

Kapros tejfölös káposztafőzelék, sült oldalassal

Hússal még a főzelék is laktató

 

A főzelékek fontosak az emberi szervezet számára. Sokan azért ódzkodnak tőle, mert nem laknak jó vele.De egy finom kiegészítővel, már teljesen más a kép.Nálunk a képlet: a nők főzeléket esznek hússal, a férfiak húst főzelékkel.

064_renamed_by_iws_1.jpg

 

Ahogy én készítettem:

Először a húst készítettem el, mert a főzelék hamar meg van.
Az oldalast egy csontosra vágtam.
Gyors pácot készítettem: olívaolaj, só, fűszerpaprika, őrölt bors, zúzott fokhagyma felhasználásával.
Alaposan átforgattam benne a húst és lefedtem, hagytam állni 2,5-3 órát.

001_2_renamed_by_iws_2.jpg


Utána két nagy fej vöröshagymát hámoztam, aprítottam és zsíron megdinszteltem. Ne sajnáljuk a hagymát, mert ettől lesz jó sűrű szaftunk.

026_renamed_by_iws_11.jpg


A tűzről levéve, adtam hozzá fűszerpaprikát és ráhelyeztem a hús darabokat. Átforgattam benne az oldalasokat, felengedtem vörösborral (annyival, ami kétharmadáig ellepte). Ráöntöttem a maradék páclevet és fedő alatt sütöttem lábasban a gáz tetején. Néhányszor átforgattam, és amikor láttam, hogy kezd a hús elválni a csonttól, levettem a fedőt róla. Gyakori kavargatások mellett a hús puhulásáig sütöttem. Jó sűrű szaftos sült oldalast kaptam, ami szépen elfőtte a levét és a hús omlóssá vált.

049_renamed_by_iws_4.jpg

Ez került a főzelék tetejére.

074_renamed_by_iws_4.jpg


A főzelékhez, az édes káposztát metéltre vágtam.

014_renamed_by_iws_19.jpg

Annyi vízzel, ami ellepte felöntöttem és tűzre tettem. Ízesítettem sóval, őrölt köménnyel, fehér borssal, apróra vágott kaporlevéllel. Fedő alatt főztem a káposzta puhulásáig. Mi úgy szeretjük, ha még roppanós.
Rántásos habarással sűrítettem.
Fehér rántást készítettem (zsír, liszt halványra pirítva), ezt tejföllel és tejszínnel engedtem fel. Simára kikevertem és rászűrtem a káposztára.

029_renamed_by_iws_9.jpg

Kavargatások közepette jól kiforraltam.

035_renamed_by_iws_6.jpg



Tálaláskor meglocsoltam a tetejét a sült oldalas szaftjával és néhány darabot ráhelyeztem. De külön is tálaltam húst.

057_renamed_by_iws_5.jpg

Érdekesség képen, a kamrámban új életre kelt káposzta hajtásával díszítettem.

028_renamed_by_iws_10.jpg

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr1212279423

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása