Citromos- fokhagymás csirkemell, fekete lencse salátával
2017. február 26. írta: SzepiÁgi

Citromos- fokhagymás csirkemell, fekete lencse salátával

Csodás ízek párosítása

 

Egy ideje már szemeztem a fekete lencsével, de elkészítésére csak most került sor. Salátát készítettem belőle, ami nagyon finom lett. Ízben nagyon passzolt hozzá a citromos-fokhagymás csirkemell. Így egy csodásan illatozó és ízeiben is tökéletes ebédet tálalhattam.

 

073_renamed_by_iws_5.jpg

Ahogy én készítettem:

A csirkemell filét (80 dkg) éles késsel vékony szeletekre vágtam. Sóztam, borsoztam mind a két oldalát.

005_renamed_by_iws_15.jpg


20 cm hosszú póréhagymát karikára, 4 gerezd fokhagymát kisebb darabokra vágtam. Két citrom héját lereszeltem és az egyik levét kifacsartam. Egy vastagabb falú lábasba annyi extra szűz olívaolajat tettem, ami a lábas alját teljesen ellepte.

054_renamed_by_iws_5.jpg


Tűzön hevítettem, a hagymát dinszteltem, de nem pirítottam. Rátettem a hús szeleteket, kifehéredésig pároltam. Utána fűszereztem. A darabolt fokhagymával, 1 teáskanál kakukkfűvel , apróra vágott petrezselyemzölddel és a citromlével. Szükség esetén tehetünk még rá sót és borsot. Lassan gyöngyözve puhára pároltam. Amikor a levét elfőtte, gyakori forgatással egy kicsit pirítottam.

058_renamed_by_iws_4.jpg


Tálaláskor akácmézzel megcsorgattam és citrom darabokkal tálaltam.

071_renamed_by_iws_3.jpg

Közben elkészítettem a fekete lencse salátát:
20 dkg fekete lencsét sóval, babérlevéllel ízesített vízben puhára főztem. Nagy előnye ennek a lencsének, hogy nem kell áztatni és mégis félóra alatt puhára fő. Arra kell ügyelni, hogy a folyadékot mindig pótoljuk rajta.

017_renamed_by_iws_12.jpg


Amíg főtt, elkészítettem a többi hozzávalót:
2 db közepes sárgarépát meghámoztam és kockákra vágtam. 2 db szálzellert daraboltam és 1 db kápia paprikát is kockákra vágtam (aki szereti a csípőset, az használhat helyette, magjától megfosztott chili paprikát is).

026_renamed_by_iws_12.jpg

Egy kis konzerv csemegekukoricát levétől lecsepegtetve, egy kis konzerv zöldbabot ugyancsak levét leöntve, 1 db almát kockákra vágva és pár szál petrezselyemzöldet előkészítettem.

041_renamed_by_iws_5.jpg

Miután a lencse megfőtt, összevegyítettem a kukoricával, babbal, almával és belevagdostam a petrezselyem zöldet.
Wokba, 4 evőkanál olíva olajat hevítettem, rádobtam a darabolt sárgarépát, szárzellert, kápia paprikát , ízesítettem 1 teáskanál római köménnyel és egy mokkáskanál őrölt korianderrel.  5 percig pároltam együtt.

028_renamed_by_iws_11.jpg

Ezt követően a lencsével vegyített többi zöldséget is hozzákevertem, meglocsoltam 2 evőkanál balzsamecettel

050_renamed_by_iws_7.jpg

és 3 perc múlva levettem a tűzről, mert elkészült.

082.JPG
 


A hússal együtt tálaltam és citrom darabokkal, petrezselyemzölddel díszítettem.

086_renamed_by_iws.jpg


Jó étvágyat!





A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr3112296473

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása