Lecsós csirkecomb petrezselymes rizzsel
2017. február 28. írta: SzepiÁgi

Lecsós csirkecomb petrezselymes rizzsel

A lecsó és a csirkecomb házassága

 

Biztosra mentem ezzel az étellel. A családom imádja a lecsót és a csirkecomb is a kedvenceik egyike. Összeházasítottam őket és egy csodás frigy, -akarom mondani - laktató, ízletes ebéd kerekedett belőle. 

062_renamed_by_iws_10.jpg



Ahogy én készítettem:


A csirkecombok alsó részét használtam az ételhez. Megmostam és papírtörlővel leitattam róla kicsit a vizet.

004_renamed_by_iws_8.jpg


Utána lisztbe megforgattam és egy üveg általam eltett lecsót is előkészítettem (ami csak paprikával és paradicsommal készült). Idénybe, friss zöldségeket szoktam használni.

008_renamed_by_iws_11.jpg


Zsíron minden oldalról elősütöttem a combokat annyira, hogy egy kis színt kapjon.Így a további sütés során a nedvességet jobban magába tartja, nem szárad ki.

019_renamed_by_iws_15.jpg


Két fej vöröshagymát szeleteltem és két gerezd fokhagymát is megtisztítottam.

027_renamed_by_iws_8.jpg


15-20 dkg házikolbászt karikára vágtam.

028_renamed_by_iws_12.jpg


Miután a combok elősültek, kiszedtem a zsírból.
A zsírt leszűrtem és abban folytattam tovább a sütést.
Először a hagymát puhítottam. Majd a tűzről levéve belenyomtam a két gerezd fokhagymát, egy evőkanál fűszerpaprikát, egy kávéskanál őrölt borsot, egy evőkanál sót hozzáadtam a kolbász karikákat és ráöntöttem a lecsót. Jól összekevertem és tűzre tettem. Együtt főztem 20 percig.

033_renamed_by_iws_4.jpg


Ezt követően csirkecombokat is a lábasba tettem, jól elkevertem a lecsóval és fedő alatt, néha megkavargatva puhára főztem. Ha a hús megpuhult és még sok lé van rajta, akkor a fedőt leemelve róla, párologtassuk azt el. Tálalásig melegen tartottam.

040_renamed_by_iws_6.jpg



Hosszú-szemű petrezselymes rizs volt a körete.

054_renamed_by_iws_6.jpg


Ehhez apróra vágott vöröshagymát kevés zsíron fonnyasztottam, ráöntöttem a rizs, kicsit megpattogtattam és dupla mennyiségű húslével felengedtem (1 pohár rizshez 2 pohár lé). Lefedtem hagytam főni. Közben egy csokor petrezselyemzöldet nagyon apróra vágtam. Amikor a rizs megfőtt még a tűzön belekevertem a petrezselyemzöldet és 2 perc után levettem a tűzről. Még melegen belekevertem egy evőkanál vajat és azzal alaposan kikevertem. Tálaláskor megnedvesített formába tettem és abból kifordítva tálaltam.

A húst tálra raktam, meglocsoltam és köré kanalaztam a lecsót, a rizst pedig mellé helyeztem.

081_renamed_by_iws_2.jpg


Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr3412302649

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása