Zöldfűszeres-tejszínes csirkecomb csíkok, brokkolival töltött sós palacsintával
2017. március 09. írta: SzepiÁgi

Zöldfűszeres-tejszínes csirkecomb csíkok, brokkolival töltött sós palacsintával

Palacsinta a lényeg...a többi csak körítés

 

Nagy palacsinta imádók vagyunk, de eddig csak édesen fogyasztottuk! Most megismertük a sós változatát és még inkább imádjuk mindegy, hogy édes vagy sós...

103_renamed_by_iws.jpg

 

Ahogy én készítettem:

A brokkoli fejet rózsáira szedtem, megmostam.

024_renamed_by_iws_6.jpg


Párolóedénybe tettem, fűszereztem sóval, őrölt fehér-és színes borssal, fokhagymaporral, gyömbérrel. Meglocsoltam egy evőkanál kókusz olajjal. 20 percig pároltam.

031_renamed_by_iws_9.jpg


Így a színéből és tápértékéből, szinte semmit sem veszített. Félretettem, mert ez lesz majd a sós palacsinta tölteléke. A párolóedény aljában összegyűlt levet is megtartottam.

041_renamed_by_iws_7.jpg

Közben készítettem a palacsintát:
Egy mély tálba ütöttem három tojást, egy mokkáskanál sóval és egy késhegynyi szódabikarbónával elkevertem.

048_renamed_by_iws_8.jpg

Ráöntöttem 0,5 l hideg tejet és fokozatosan állandó kevergetés közben adagoltam hozzá 30 dkg lisztet. Simára eldolgoztam, tejszínsűrűségűnek kell lennie. 0,5 órát pihentettem.

052_renamed_by_iws_4.jpg


Utána öntöttem bele 1,5 evőkanál kókusz olajat és összedolgoztam.
Csak az első palacsintánál kentem meg a palacsintasütőt olajjal, utána már nem kellett.
A szokásos palacsintáknál vastagabbakat sütöttem belőle.

071_renamed_by_iws_4.jpg

Nekem 8 db lett ebből az adagból.
Miután megsült, megtöltöttem a párolt brokkolival. A kör alakú palacsinta kétharmadánál helyeztem bele a brokkolit és feltekertem.

073_renamed_by_iws_6.jpg

Tálaláskor kétfelé vágtam.

130.JPG



Amíg a palacsintatészta pihent a húst is elkészítettem sütésre.
A felső csirkecombokat (80 dkg) filéztem és csíkokra vágtam.

040_renamed_by_iws_7.jpg


Megszórtam sóval, borssal, fokhagymaporral és fűszerpaprikával.

053_renamed_by_iws_4.jpg

Átforgattam benne és hagytam addig állni, amíg kókusz olajon apróra vágott hagymát dinszteltem. Ehhez adtam a húst és fehéredésig pároltam. Akkor felengedtem a brokkoli párolásából visszamaradt lével és több folyadékot nem is kapott. Lefedtem és puhulásig pároltam.

059_renamed_by_iws_3.jpg


Amikor a hús már majdnem puha volt, felöntöttem 0,5 l 3,5%-os tejszínnel, amit ízesítettem zöld fűszerekkel (aprított metélőhagyma, petrezselyem zöld), gyömbérrel, fokhagymaporral és kevés sóval, borssal.

062_renamed_by_iws_12.jpg


Fedő nélkül pároltam teljesen készre a húst, gyakran kavargatva.
Mivel minden elkészült lehetett tálalni.

097_renamed_by_iws_2.jpg


Tálaláskor a hús szaftjával meglocsoltam a palacsinta tekercseket is.

130_1.JPG


Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr9612325885

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása