Meggyes-madártejkrémes mákos guba torta
2017. március 26. írta: SzepiÁgi

Meggyes-madártejkrémes mákos guba torta

Egyszerűen nagyszerű

 

Soha nem gondoltam volna, hogy ilyen egyszerű alapanyagokból is lehet kitűnő tortát készíteni.Sőt a megmaradt vagy megunt mákos guba újra hasznosításának is remek formája.Arról pedig még nem is szóltam, hogy csodálatosan finom!

082_renamed_by_iws_4.jpg

 

Ahogy én készítem:

Hozzávalók a mákos gubához:
10 db szikkadt kifli, amit felkarikázok.

007_renamed_by_iws_10.jpg


1 l langyos tej, 3 db tojás sárgája, 10 dkg olvasztott vaj, 8 evőkanál cukor, 1 citrom reszelt héja, 15 dkg darált mák, 30-40 dkg magozott meggybefőtt.

014_renamed_by_iws_20.jpg


A krémhez:
0,5 l tej, 2 csomag vaníliás főzős pudingpor, 6 evőkanál cukor, 2 csomag vaníliás cukor, 3 tojás sárgája, 15 dkg vaj.
Díszítéshez:
Felvert tejszínhab (4-5 dl)

Elkészítése:
Az 1 l tejet meglangyosítom, a 10 dkg vajat megolvasztom és egy mély tálban összekeverem a gubához valókat.

017_renamed_by_iws_13.jpg

Ezt követően belekeverem a karikázott kifli darabokat és alaposan átforgatom. Megvárom, amíg beissza a levet.

018_renamed_by_iws_7.jpg


Utána egy 26 cm átmérőjű kapcsos tortaformát kivajazok és a kifli felét elsimítom benne.

024_renamed_by_iws_7.jpg

Erre teszem a lecsepegtetett meggyet és betakarom a maradék kiflivel. Kicsit meglapítom. Előmelegített sütőben 170 fokon 25 percig sütöm.
Amíg sül elkészítem a krémet:
A 0,5 l tejből és a 2 csomag vaníliás pudingporból, cukorral és vaníliás cukorral ízesítve sűrű pudingot főzök. Hagyom langyosra hűlni, majd hozzákeverem a 3 db tojás sárgáját és vajat. Sima krémet készítek belőle.

029_renamed_by_iws_12.jpg

A megsült gubát is hagyom meghűlni és csak utána kenem a tetejére a krémet.

034_renamed_by_iws_8.jpg

Lepattintom róla a tortaforma karimáját. Tálalásig hűtőben tartom. 

Tálalás előtt felverem a tejszínhabot és megdíszítem vele a tortát. Én néhány meggyszemet is félretettem erre a célra.

053_renamed_by_iws_5.jpg

Szépen szeletelhető.

068_renamed_by_iws_5.jpg


Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr8912372427

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása