Csirkecombok bakonyi módra galuskával
2017. május 29. írta: SzepiÁgi

Csirkecombok bakonyi módra galuskával

Nem a Bakonyban szedett gombából csak csiperkéből

 

Ez az étel akkor lenne igazán bakonyi, ha kis kosárkával a karunkon a Bakonyba gyűjtöttünk volna hozzá erdei gombát. De ennek hiányban csak csiperke gombával készült, ezért lett a neve bakonyi módra. Az íze viszont így is nagyszerű volt.

019_renamed_by_iws_19.jpg

Ahogy én készítettem:
 

Alsó csirkecombokat használtam (6 db 80 dkg) az elkészítéséhez. A combokat megmostam, papírtörlővel leitattam és lisztbe forgattam. 2 dl olajon minden oldalról átsütöttem (kérget pirítottam rá), majd kiszedtem és lecsepegtettem az olajtól.

002_renamed_by_iws_15.jpg


15 dkg bőr nélküli füstölt szalonnát kockákra vágtam és kisütöttem. Ennek a zsírjában két nagy fej vöröshagymát apróra vágva dinszteltem. Amikor a hagyma üvegessé vált, hozzáadtam egy kockákra vágott tv paprikát és két db aprított paradicsomot, 3 gerezd zúzott fokhagymát.

004_renamed_by_iws_11.jpg

Együtt főztem 20 percig, majd az átsütött csirkecombokat is hozzáadtam. A tűzről levéve megszórtam egy evőkanál fűszerpaprikával, sóval, egy mokkáskanál borssal, kakukkfűvel és felengedtem 2,5 dl húslével. Átforgattam a lében a húsokat és tűzre tettem újból. A hús puhulásáig sütöttem, néha megrázogatva az edényt (nem kavartam, hogy a hús egybe maradjon). Félúton 30 dkg szeletelt gombát is adtam hozzá, amivel készre sütöttem a húst. Amikor minden puha volt, a léből kimerítettem két szedőkanállal. Ebből a léből tejfölös habarást készítettem. Két evőkanál lisztet és 3 dl tejfölt simára kevertem benne, majd visszaszűrtem a húsra. 10 percig forraltam ezzel a húst és elzártam a tüzet, elkészült az ételünk.

Közben galuskát (nokedlit) készítettem:

016_renamed_by_iws_15.jpg


4 db tojást felütöttem, sóval jól elkevertem és adtam hozzá 0,5 kg lisztet. Alaposan összekevertem és langyos vízzel hígítottam a megfelelő állag eléréséig. Bő, sós vízbe szaggattam és megfőztem. Utána langyos vízzel leöblítettem, lecsepegtettem és két evőkanál olajjal elkevertem.
Köretként tálaltam a húshoz.

028_2_renamed_by_iws_6.jpg

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr8912548661

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása