Hidegen kelesztett (zacskós) lángos
2017. július 09. írta: SzepiÁgi

Hidegen kelesztett (zacskós) lángos

Hűtőből a tűzre

 

Strandolás idején mindig sláger volt nálunk a palacsinta és a lángos. Azt hittem, olyan finomakat csak ott tudnak készíteni. Aztán kipróbáltam a hidegen kelesztett lángost és az íze még a strandin is túl tett. Ajánlom, hogy próbáljátok meg, mert kis munkával csoda finomságot tudtok az asztalra varázsolni.

028_2_renamed_by_iws_7.jpg

Ahogy én készítettem:

Hozzávalók:
1 kg liszt, 3 egész tojás, 1 kis csomag friss élesztő (50 gr), 1 kis tejföl (2,5 dl), 1/2 l tej, 1 evőkanál só.
Ebből a mennyiségből, attól függően milyen nagyokat készítünk, 10 db lesz.

Elkészítése:
A lisztet a sóval elkeverem, beleütöm a tojásokat, hozzáöntöm a tejfölt és a tejet, belemorzsolom az élesztőt és alaposan összekeverem.
Kézzel simára dagasztom. Amikor selymessé válik a tészta, cipót formálok belőle és egy nylon zsákba teszem. A tetejét megkenem olajjal és a zsákot lazán lekötöm. Egy tálba helyezem és egy éjszakára a hűtőbe teszem.

001_renamed_by_iws_9.jpg

Reggel fogom sütni. A zsákból kiveszem a tésztát, olajos kézzel átgyúrom. Késsel 10 dkg-os darabokat vágok belőle. Csak annyit amennyire szükségem van.

006_renamed_by_iws_11.jpg 

A többit visszateszem a zsákba és újra felhasználásig hűtőben tárolom.

010_renamed_by_iws_21.jpg


A darabokat újra cipóvá formálom, majd megfelelő nagyságúvá nyújtom (kézzel húzogatom).

015_renamed_by_iws_8.jpg


Bő forró olajban vagy zsírban mind a két oldalát megsütöm.

017_renamed_by_iws_16.jpg


A zsiradékot lecsöpögtetem róla. Én erre a célra a tányér csöpögtetőt szoktam használni.

023_renamed_by_iws_11.jpg


Ezt követően tálalható.

039_renamed_by_iws_5.jpg

Mindenki ízlésének megfelelő feltéttel vagy natúr is fogyaszthatja.
Én kínálok hozzá, zúzott fokhagymát olajba áztatva, tejfölt, reszelt sajtot.
Ez az én verzióm. Ezen még a felsoroltakon kívül paradicsom darabkák is vannak.

049_renamed_by_iws_5.jpg



Jó étvágyat




A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr7612650707

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása