Saláta-mix worcestershire szósszal
2017. augusztus 03. írta: SzepiÁgi

Saláta-mix worcestershire szósszal

A saláta mindig aktuális

 

Imádom a salátákat és minden évszakban aktuálisak. Nyáron a nagy melegben elég táplólak, télen a hidegben rengeteg vitaminnal szolgálnak a szervezetünknek. Tavasszal és ősszel pedig sok friss alapanyag áll a rendelkezésünkre az elkészítéséhez. Önálló ételként is tökéletesen megállják a helyüket.

045_renamed_by_iws_7.jpg


Ahogy én készítettem:


Alapanyagai:
Jégsaláta, radicchio (vörös saláta), fejes káposzta, sárgarépa.
Ezekből 15-15 dkg-ot használtam. A saláta leveleket apróbb darabokra téptem, a káposztát vékony csíkokra vágtam és a sárgarépát is.

001_renamed_by_iws_11.jpg

5 db cherry fürtös paradicsomot 4 cikkre szeltem.
Fél fej lilahagymát vékony szeletekre, 8 cm hosszú póréhagymát pedig vékony karikára vágtam.
4 db szép bazsalikom levelet apróra téptem.
15 dkg feta sajtot 2 x 2 cm kockára aprítottam.

Elkészítettem a saláta öntetet:
Ehhez 4 evőkanál extra szűz olívaolajat, 2 evőkanál worcestershire szószt, fél citrom kifacsart levét használtam.

010_renamed_by_iws_23.jpg


Egy mély tálba alaposan összekevertem, majd a saláta alapanyagokat a feta sajt kivételével apránként és óvatosan adagolva hozzá, megforgattam abban. Rászórtam a kockázott feta sajtot, és hűtőbe tettem.

021_renamed_by_iws_12.jpg



0,5 kg csirkemellet, vékony csíkokra vágtam.

013_2_renamed_by_iws_4.jpg

Wokban kevés olíva olajon hirtelen megpirítottam. Ízesítettem, sóval, frissen őrölt színes borssal, 2 cikk zúzott fokhagymával. Amikor elkészült hagytam kihűlni és csak tálalás előtt forgattam bele a saláta mixbe. Ha szükséges, ekkor lehet még sózni a salátát.

Bazsalikom levelekkel díszítettem.

048_renamed_by_iws_11.jpg

Fokhagymás pirítós kenyérrel fogyasztottuk.

068_renamed_by_iws_6.jpg

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr1912717650

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása