Csirkemell holstein módra sárgarépás vajas krumplipürével
2017. október 08. írta: SzepiÁgi

Csirkemell holstein módra sárgarépás vajas krumplipürével

Egyszerűen finomat

 

Ha kevés az időnk és mégis finomat szeretnénk enni, kézenfekvő ennek az ételnek a gondolata és elkészítése.
Bő fél óra alatt elkészül.Ez az étel tulajdonképpen egy frissen sült natúr hús szelet, tükör tojással.

078_renamed_by_iws_7.jpg

 

Ahogy én készítettem:

1 kg filézett csirkemellet 6 darab vastagabb szeletre vágtam. Sóztam, borsoztam és fél órát állni hagytam.

011_renamed_by_iws_19.jpg
Utána lisztbe megforgattam.

020_renamed_by_iws_16.jpg


Forró zsírban közepes lángon mindkét oldalát megsütöttem. A fölösleges zsiradékot leitattam róla és tálalásig melegen tartottam.

030_renamed_by_iws_3.jpg



Körete sárgarépás krumplipüré volt:
1 kg burgonyát meghámoztam és 20 dkg sárgarépát megtisztítottam.

016_renamed_by_iws_20.jpg


Kisebb darabokra vágtam mind a kettőt és sós vízben együtt megfőztem.
Miután megfőtt, leszűrtem és pépesítettem. Nekem van egy univerzális darálóm, amivel ezt a műveletet elvégeztem.

025_renamed_by_iws_10.jpg

Amíg forró volt, két evőkanál vajat adtam hozzá és alaposan kikevertem. Szükség szerint még sóztam, egy csipet szerecsendiót adtam hozzá és habosra kevertem. Ha sűrű lenne, tejszínnel lehet hígítani.

Ezt az ételt rögtön tányérra lehet tálalni.
Így tányérra tettem a krumplipürét, erre egy szelet húst. Tükörtojást sütöttem kevés zsiradékon és a hús tetejére helyeztem. A tojás sütésénél ügyeltem arra, hogy úgy süljön, hogy a fehérje megdermedjen, de a sárgája lágy maradjon. Ezt úgy értem el, hogy forró zsírban kis lángon 3 percet sütöttem a tojást. A sárgáját kicsit megsóztam.

081_renamed_by_iws_4.jpg


Savanyúság illik hozzá, mi házi vegyes savanyúsággal fogyasztottuk.

056_renamed_by_iws_4.jpg


Jó étvágyat!





A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr9012941107

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása