Linzer
2017. december 19. írta: SzepiÁgi

Linzer

A klasszikus karácsonyi süti

 

Nálam a klasszikus karácsonyi sütik egyike a linzer. Előre elkészíthető, jól záródó kekszes dobozba, egy hétig is megtartja frisseségét. A kívánt formára alakítható. Ami a képeken nem látható, hogy tálaláskor cukrozott darált dióval szórtam meg.

027_2_1.JPG

 

Ahogy én készítettem:

Hozzávalók:
 60 dkg liszt, 40 dkg margarin, 20 dkg porcukor, 18 gr sütőpor, 2 tasak vaníliáscukor, 2 tojás sárgája, 1 citrom reszelt héja.

Elkészítése:
A hozzávalókat összegyúrtam, félkemény tésztát kaptam. Majd, lisztezett gyúrótáblán 3 mm  vastagságúra nyújtottam.

003_1.JPG

 

Megfelelő szaggatóval formákat készítettem belőle, olyan módon, hogy a kiszagatott tésztának egyik felébe, a közepére lyukat is szúrtam. Tehát készült annyi sima, mint lyukas tészta.

007_1.JPG

 

Sütőpapírral kibélelt tepsibe helyeztem és 180 fokra előmelegített sütőben 4-5 percig sütöttem. Csak éppen addig, amíg egy kis színt kapott.

010_1.JPG



Amikor kihűlt megtöltöttem lekvárral. Én eper-és áfonya lekvárt használtam.
A sima tészta közepére tettem egy kávéskanál lekvárt, rátettem a lyukas tésztát és összenyomtam.

017_3.JPG



Tálaláskor cukrozott darált dióval szórom meg.
Hűvös helyre téve megpuhúl és jól záródó kekszes dobozban egy hétig is eláll.

046_1.JPG



Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr8213512577

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása