Gesztenyével-aszaltszilvával töltött pulykamell rolád, burgonyapürével és fűszeres aszalt szilvamártással
2018. január 07. írta: SzepiÁgi

Gesztenyével-aszaltszilvával töltött pulykamell rolád, burgonyapürével és fűszeres aszalt szilvamártással

Nem csak Karácsonyra

 

Bár nálunk is a karácsonyi asztal remeke volt ez az étel, nem csak az ünnepre lehet elkészíteni! Igazi téli finomság.

077_2_renamed_by_iws.jpg

 

Ahogy készítettem:
1 kg pulykamell filét nylon tasakban megklopfoltam, téglalap alakúra formálva. Sóztam, borsoztam és némi apróra vágott fokhagymával is bedörzsöltem és félre tettem.

068_renamed_by_iws_8.jpg

 

30 dkg gesztenyét, hámoztam és előfőztem. 30 dkg aszalt szilvát fahéjas, vörösborban megpároltam.

Alufóliát terítettem ki,a leendő tekercsnek megfelelő hosszúságba. Ezt beterítettem vékony bacon szeletekkel (35 dkg) úgy, hogy a szélei egymást kicsit fedjék.

075_renamed_by_iws_5.jpg

 

Ráhelyeztem a pulykamell filét. Közepére hosszanti irányba a tölteléket. Két aszalt szilva sor közé került a gesztenye.
A fólia segítségével szorosan feltekertem, majd a fóliát eltávolítottam róla.

077_renamed_by_iws_2.jpg

 

Egy megfelelő méretű tepsit alaposan kizsíroztam. 3 fej vöröshagymát cikkekbe a tepsibe szeleteltem, meglocsoltam egy kevéske (0,5 dl) vízzel és ráültettem a tekercset.

Sütőbe tettem és 200 fokon a szalonna pirulásáig sütöttem, addigra a hús is megpuhult. Ezt azonban ellenőrizzük hústűvel.

086_renamed_by_iws_2.jpg

 

Ha megsült, kiveszem a tepsiből és pihentetem majd éles késsel szeletelem.

052_renamed_by_iws_9.jpg

 

A vissza maradt szaftból készült a mártás:

A hagymás szaftot fűszeres vörösborral (2,5 dl) néhány szem aszalt szilvával valamint egy teáskanál rozmaringgal összefőztem. Ízlelés után, szükség szerint sóztam, borsoztam. A tűzről levéve turmixoltam., majd a tűzre visszatéve kevés tejszínnel selymesítettem. A megfelelő állag elérése után levettem a tűzről. Langyosra hűlve tálaltam.

Krumplipüré készült hozzá:

1/3 édes (batáta)- és 2/3 étkezési burgonyából. A szokásos módon a krumplikat megfőztem, pépesítettem és ízesítettem sóval, borssal, szerecsendióval majd alaposan kikevertem. Ha szükséges tejszínnel lehet lazítani.

Mindent egy tálon szervíroztam .

078_renamed_by_iws_9.jpg

 

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr513556355

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása