Zöldségágyon sült besameles csirkemell
2018. január 28. írta: SzepiÁgi

Zöldségágyon sült besameles csirkemell

Miért bajlódjunk a körettel külön? Zsupsz a tepsibe mindent !

 

Egyik kedvenc csirkehús alapanyagom a csirkemell. Probléma csak az vele, hogy eléggé száraz hús. Ezért mindig kell ezt valamivel ellensúlyozni. Ebben az ételben a sajt és a besamel oldotta meg ezt a problémát. Nagyon finom lett a végeredmény.

072_renamed_by_iws_7.jpg

 

Ahogy én készítettem:


2 db csirkemellet 8 szeletbe vágtam. Fólia közé téve enyhén megklopfoltam.

004_renamed_by_iws_18.jpg
Sóztam, borsoztam, bedörzsöltem fokhagymával és állni hagytam.

013_renamed_by_iws_16.jpg


8 szelet, pár milliméteres vastagságú császárszalonnát készítettem elő. 

018_renamed_by_iws_11.jpg


A zöldségágyhoz 45 dkg fagyasztott franciasaláta alapot használtam, kiegészítve 15 dkg morzsolt, főzött csemegekukoricával.  Ételízesítővel összekevertem.

026_renamed_by_iws_18.jpg


Olajt hevítettem és a félretett csirkemellek mind két oldalát fehéredésig sütöttem. Ez csak 1-2 percet vesz igénybe.

020_renamed_by_iws_18.jpg

Ezt követően egy megfelelő méretű tepsinek az aljába terítettem a zöldségek felét. Erre a tepsi szélességébe 4 szelet császárszalonnát helyeztem, a szalonna csíkokra egy elősütött csirkemell került, amit beterítettem 3-4 milliméter vastagra vágott sajt darabbal, majd újra egy csirkemell és a rétegezést a kis halmokon keresztbe ráhelyezett császárszalonnával zártam.

032_renamed_by_iws_9.jpg

036_renamed_by_iws_8.jpg


Ízesített besamelt készítettem:
4 evőkanál olajba 3 evőkanál lisztet világosra pirítottam és felengedtem tejjel, állandó kavargatás közben. Ízesítetten sóval, borssal, fokhagyma granulátummal és füstölt fűszerpaprikával.  Besűrűsödés után, tejszínnel hígítottam a kívánt állag eléréséig. 
Selymes szószt kaptam.

A maradék zöldséget a tepsiben lévő rakottasra szórtam és az egészet bevontam az ízesített besamellel.
046_renamed_by_iws_9.jpg

 

180 fokra előmelegített sütőben 40 percig sütöttem.  Ez alatt a hús megpuhult, a sajt közötte szépen megolvadt, a zöldségek is puhává váltak a besamel pedig szép színt kapott.

055_renamed_by_iws_7.jpg



Már is lehetett tálalni, mert a köret is együtt készült a hússal.

085_renamed_by_iws_4.jpg

 

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr4813611299

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása