Töltött csillagtök
2015. augusztus 20. írta: SzepiÁgi

Töltött csillagtök

Amikor a forma alkotja a receptet :)

 


Ahogy én készítettem:

A csillagtököt (patisszon) a szár felőli részén elvágtam, úgy hogy a fodros része meg maradjon. A magot eltávolítottam belőle, a húsát kikanalaztam és ledaráltam. A csillagtök héját, belülről, baconnel kibéleltem.


Elkészítettem a tölteléket:
A darálthúshoz (pulykát használtam) adtam aprított zöldségeket, tejben áztatott és jól kicsavart zsemlét, egész tojást és fűszereket (só, bors, kömény, pirospaprika, zúzott fokhagyma, reszelt vöröshagyma, kapor). Jól összegyúrtam és hagytam egy kicsit állni, hogy ízek összeérjenek.

Ezzel a töltelékkel töltöttem meg a kivájt csillagtököt. A tetejét megszórtam zsemlemorzsával és zsír darabokat vagdostam rá. Befedtem fóliával (de csak a húsos részt) és 200 fokon sütöttem.

Amikor a hús megsült, levettem róla a fóliát és alaposan megszórtam, durvára reszelt füstölt sajttal. Már csak addig sütöttem, amíg a sajt ráolvadt.

Melegen is szépen szeletelhető. Mi sült burgonyával és ketchuppal valamint fokhagymás-kapros öntettel fogyasztottuk.

 


Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr237720942

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása