Sertéspörkölt, tepertős, túrós tésztával
2015. szeptember 09. írta: SzepiÁgi

Sertéspörkölt, tepertős, túrós tésztával

Ízkavalkád egy tálon

032_renamed_by_iws.jpg

Szuper ízek, fergeteges összhangja ez az étel. Úgy ígazán jól lehet vele lakni, de diétázni nem...

Ahogy én készítem:

Én sertés combból szoktam készíteni. A húst tetszőleges nagyságú (de nem túl nagy) kockákra vagdalom. A szalonnát szintén, melyet kiolvasztok, a tepertőt kiszedem a zsírból és tálalásig melegen tartom.
A zsírjában jó nagy fej, apró kockákra vágott vöröshagymát párolok, majd a tűzről levéve pirospaprikával megszórok. Beleteszem a darabolt húst, felengedem annyi vízzel, ami nem lepi el. Összekavarom és visszateszem a tűzre. Ízesítem, sóval, borssal, zúzott fokhagymával, 1-2 darab babérlevéllel, őrölt köménnyel, 1 dl fehérborral. A hús puhulásáig, zsírjára sütöm (ha szükséges, mindig egy kevés vizet öntök alá).

A tésztát (én fodros nagykockát használtam), bő, sós, forró vízben puhára főzöm. Leszűröm, lecsöpögtetem.

A túrót, villával kicsit összetöröm és sózom, majd a tésztával összevegyítem.

Tálra teszem a túrós tésztát, tetejére szórom a kisült szalonna darabokat. A pörköltet közé helyezem és tálalom. A tésztát, aki szereti, tejföllel is meglocsolhatja. Mi kovászos uborkával fogyasztottuk.

025_renamed_by_iws_2.jpg



Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr277771422

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása