Máglyarakás
2015. szeptember 19. írta: SzepiÁgi

Máglyarakás

Ezt a máglyát érdemes megrakni

 

Egy nagyon finom, gyümölcsös " nasit " hoztam ez alkalommal, mely melegen és hidegen is nagy élvezetet nyújt számunkra.

058_renamed_by_iws.jpg

 

Ahogy én készítem:

3-4 db almát meghámozok és felszeletelem. Vajon, fahéj és porcukor ízesítéssel megdinsztelem.

6 db szikkadt zsemlét vagy kiflit, 1-2 cm-es darabokra vágok és vanilliáscukorral ízesített meleg tejjel meglocsolom, hogy mindenhol érje, de ne ázzon el.

4 db tojást ketté választok. A sárgáját, cukorral és egy citrom reszelt héjával habosra keverem, majd a megáztatott kiflivel óvatosan összekeverem.

Egy megfelelő méretű edényt (tepsit, az enyém 32x26-os) vastagon kikenek vajjal és a sütési felületet megszórom zsemlemorzsával.A massza felét elegyengetem benne és erre rásimítom a dinsztelt almát és a maradék masszával beterítem.

Előmelegített sütőben, közepes hőfokon 25- 30 percig sütöm.

Közben, a tojás fehérjéket habbá verem, 1-2 evőkanál baracklekvárt apránként adagolva hozzá.

Amikor átsült a tészta, kivesszem a sütőből és a habot a tetejére simítom (én pecsenyés kanállal szoktam halmokat szépen egymásutánjába, mert úgy mutatósabb).

007_renamed_by_iws.jpg

Visszahelyezzük a sütőbe, de már csak addig, amíg a hab a tetején halványbarna árnyalatot nem kap.Szépen szeletelhető!

 

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr437802094

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása