Kukoricadarás- kirántott karfiol, fokhagymás-kapros ízesítésű rizzsel és tartármártással
2015. október 09. írta: SzepiÁgi

Kukoricadarás- kirántott karfiol, fokhagymás-kapros ízesítésű rizzsel és tartármártással

Kirántott karfiol, kicsit másképp...

 

Minden formában nagyon szeretjük a karfiolt . Azonban kicsit módosítok, ha tehetem a megszokott elkészítésén, hogy "izgalmasabb" legyen :) Így történt ez most is.

016_renamed_by_iws_2.jpg

Ahogy én készítettem:

A karfiolt rózsáira szedtem és (házi készítésű) ételízesítővel, sóval ízesített vízben, roppanósra főztem.
Lisztbe megforgattam a kihűlt karfiol rózsákat és paníroztam. Tojást ütöttem fel és sóval, kurkumával, fehérborssal ízesítettem. Ebben is átforgattam a karfiolt és kukoricadarában hempergettem meg. Bő, forró zsiradékban kisütöttem, szép egyenletes arany sárgára. A fölösleges zsiradékot papírtörlővel leitattam róla és tálcára helyeztem.

008_renamed_by_iws_2.jpg

 

Egy kisebb fej vöröshagymát apró kockákra vágva, zsiradékon megfuttattam és ráöntöttem a megmosott rizst. Felengedtem kétszeres mennyiségű vízzel, ízesítettem sóval és puhára főztem. Amikor megfőtt, vajjal kevertem ki, nyomtam bele egy cikk fokhagymát és sok apróra vágott kaprot. Amikor kicsit meghűlt, enyhén vizezett formába tettem (hogy könnyebben kicsússzon belőle a rizs) és úgy tálaltam.

020_1.JPG

Tartármártást készítettem. 
A tojás sárgáját egy pici sóval jól elkevertem és apránként adagolva hozzá az olajat, sima sűrű masszát készítettem.
Mustárt, kevéske borsot, fehérbort, cukrot adtam hozzá és apránként adagolva a tejfölt állandó kevergetés mellett, a kívánt sűrűségű mártást elkészítettem.

Már csak tálalni és enni kell.

004_renamed_by_iws_2.jpg

 

Jó étvágyat!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr487953112

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása