Pataki - tálban készült mustáros karaj, vele sült zöldségekkel
2015. november 02. írta: SzepiÁgi

Pataki - tálban készült mustáros karaj, vele sült zöldségekkel

Egyszerre mindent, egy tálban

 

Nagyon kedvelem a "Pataki-tál"-at, mert időt szabadít fel, egyszerre készülhet benne egy komplett fogás. Egészségesebb a benne készült étel, mert csak párolódik és zsíradék is minimális szükséges a sütéshez.
Most ezt készítettem benne.


020_renamed_by_iws_5.jpg
Ahogy én készítettem:

A pataki tálat, fedelével együtt legalább 2 óra hosszat hideg vízben áztattam.

A csont nélküli karajt, nem túl vékony szeletekre vágtam. Széleit kicsit bevagdaltam.
Mindkét oldalról, sóztam, borsoztam (frissen őrölt borssal) és jó minőségű mustárral (dijoni) megkentem.
A szeletelt bacont elő készítettem.

Zöldségeket (amit szeretünk vagy éppen otthon fellelhető) hámoztam és aprítottam majd ételízesítővel megszórtam.
Pár szem burgonyát hámoztam és karalábévájóval kis gömböcskéket készítettem belőle.
Lila- és póréhagymát karikáztam. Zöld és piros pritamin paprikát és paradicsomot is szeleteltem.

Ezt követően az előkészített alapanyagokat rétegeztem a tálba.
Először a zöldségek felét terítettem a tál aljára.


001_renamed_by_iws_3.jpg
Erre került a fűszeres, mustáros hús.

004_renamed_by_iws_5.jpg
Beterítettem a maradék zöldségekkel, a hagyma és paradicsom karikákkal és szeletelt paprikákkal.

007_renamed_by_iws_2.jpg
Mindezt bacon csíkokkal takartam le, a tetejére szórtam a krumpli golyócskákat.

010_renamed_by_iws_5.jpg

 

Rátettem a fedelét és hideg sütőbe tettem, amit csak akkor kapcsoltam be, amikor már a tál benn volt a sütőbe.

011_renamed_by_iws_4.jpg

Fokozatosan emeltem a hőfokot 180 fokra.
Egy órán át sütöttem és ez lett a végeredmény.

015_renamed_by_iws_4.jpg
Már csak tálalni és élvezni kellett a csodás ízeket!

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr108042858

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása