Tárkonyos, zöldséges gombaleves, házi csipetkével
2015. november 21. írta: SzepiÁgi

Tárkonyos, zöldséges gombaleves, házi csipetkével

Én biztos helyre járok gombázni...

 

 Amikor már a szabadban nem lelhető fel a gomba, akkor is készíthetünk ízletes, gombás ételeket. A nyáron erdei gombát aszaltam, amit tülzacskóban tárolok és náhány szeletke elég belőle, hogy kiváló ízt kölcsönözzön a mutatós, de egyébként nem aromás ízű sampion gombának. (Nagyobb üzketekben, lehet aszalt gombát kapni)
Ez a levesem is ettől kapott érezhető, finom gomba ízt.

043_renamed_by_iws_1.jpg

Ahogy én készítettem:

A sampion gombát laskákra vágtam, az aszalt erdei gombát hideg vízbe áztattam.
Zöldségeket hámoztam (sárgarépa, paszternák) és karikákra vágtam. A brokkoli, - és karfiol rózsákat is megmostam.
Vöröshagymát zsíron dinszteltem és a gombát ezzel összekeverve, pároltam. Amikor levet engedett, a zöldségeket is rádobtam.

029_renamed_by_iws_4.jpg
Megszórtam étkezési keményítővel, fűszerpaprikával és felengedtem annyi vízzel, amennyi levest szerettem volna készíteni. Fűszereztem (só, bors, házi ételízesítő, tárkony). A zöldség és gomba puhulásáig főztem, nem túl nagy lángon.

060_renamed_by_iws_1.jpg


Házi csipetkét készítettem betétként:
Liszt, tojás, só és annyi víz, hogy gyúrható, de kemény tésztát kapjunk. Amikor selymesre gyúrtam, kicsit meglapítottam, és az ujjaimmal, apró lapos darabokat csipkedtem belőle. Néha a tésztát, a lisztbe megforgattam. Amíg a leves főtt, hagytam állni.
Utána, a forró leveshez adtam és addig főztem azzal, amíg fel nem jött a tetejére.

 

043_renamed_by_iws_1.jpg048_renamed_by_iws_1.jpg

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr58096664

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása