Házi gyros, roppanós friss zöldségekkel, öntettel és szalmakrumplival
2015. november 22. írta: SzepiÁgi

Házi gyros, roppanós friss zöldségekkel, öntettel és szalmakrumplival

Amit lehet, készítsünk házilag...

 

Amit lehet, szeretek házilag elkészíteni, így a gyrost is. Szerintem finomabb és egészségesebb , mert tartósítószer mentes anyagokból készül.

057_renamed_by_iws_2.jpg

Ahogy én készítettem:

A húst apróbb kockákra vágom. (Lehet sertés, csirke, pulyka…) Én most csirkemell filét használtam.

008_renamed_by_iws_5.jpg

Gyros fűszerkeveréket készítek: (Ez a mennyiség 1 kg húsra értendő)
Minden fűszer őrölt legyen, vagy ha nem azt daráljuk, vagy mozsárban törjük meg.
Egy kávéskanállal szükséges az alábbi fűszerekből:  oregánó, fűszerpaprika, fekete bors, köménymag, koriander, majoranna, kakukkfű.
Egy mokkáskanállal: bazsalikom, rozmaring, babérlevél, fahéj.
Ízlés szerint só és 4 gerezd fokhagyma összezúzva.
A fokhagyma kivételével a fűszereket alaposan összekeverjük és megszórjuk vele a húst, azt jól átforgatva.  Lefedett edényben, legalább egy órát hagyjuk állni. Utána rátesszük a zúzott fokhagymát, még egyszer alaposan összekeverjük, és kevés zsiradékon a húst szép pirosra sütjük.
A wokban készítés, alaposan lerövidíti a sütési időt. Melegen tálaljuk.
018_renamed_by_iws_6.jpg

Roppanós, friss zöldségek, öntettel

002_renamed_by_iws_3.jpg

Tetszés és ízlés szerinti friss zöldségeket (az enyémben volt: kígyó uborka héjastól, hónapos retek, ezt sem kell meghámozni, tv paprika, pritamin paprika, új hagyma, paradicsom, sajt) apró, vékony szeletekre (kockákra) vágtam.  Ajánlom, tálalás előtt a sózást végezni, hogy ne puhuljanak meg a zöldségek, de ízt kapjanak.
Öntet:
Én kapros, fokhagymás öntetet készítettem hozzá.
Nagyon egyszerűen készül, natúr joghurtba vagy kefirbe keverjük bele az ízesítőket,
és alaposan keverjük ki.
Mindenki ízlésének megfelelően locsolja meg vele a zöldségeket.

Szalma krumpli

048_renamed_by_iws_2.jpg
Lehetőleg egyforma krumplikat válasszunk. Hámozás után, kb.3-5mm vastag és széles csíkokat vágtam belőle, (nekem van egy krumpli szeletelőm, ami könnyíti az elkészítését) megmostam, konyharuhával leszárítottam róla a vizet. Széles lábasban forrósítottam zsiradékot és szép pirosra sütöttem, közben megszórtam, házi ételízesítővel. Lyukas kanállal kiszedtem a zsiradékból, papírtörlővel leitattam róla a fölösleges zsiradékot és tálaltam.

063_renamed_by_iws.jpg

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr608099636

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kata58 2016.09.15. 18:31:02

megcsinálom majd ezt a változatot is nagyon guszta!

SzepiÁgi 2016.09.15. 19:26:39

@Kata58:
Köszönöm!
Kíváncsi lennék a véleményedre, ha elkészítetted.

Kata58 2016.09.15. 20:11:42

Szia! mindenképp megcsinálom, én még egy kicsi mézet is szoktam tenni a csirkéhez és úgy pirítom..viszont most birkahús van itthon, azon filózom hogy paprikás vagy ez legyen belőle...
süti beállítások módosítása