Gombapörkölt, hagymás bögyörővel
2015. december 08. írta: SzepiÁgi

Gombapörkölt, hagymás bögyörővel

Bizarr párosítás, de tökéletes...

 

 Megint variáltam egy kicsit a megszokott ízeken és siker koronázta! Tökéletes összhangban volt a gombapörkölt és a köret.

019_renamed_by_iws_3.jpg

Ahogy én készítettem:

Laskagombát használtam, amit nem túl apró darabokra vágtam. Szalonnát kiolvasztottam és ennek zsírjában, apróra vágott vöröshagymát dinszteltem. A tűzről levéve, fűszerpaprikát adtam hozzá és a darabolt gombát. Összekevertem és tovább fűszereztem, sóval, borssal, majorannával, egy csokor apróra vágott petrezselyemmel, két cikk zúzott fokhagymával, majd 1dl fehér száraz borral engedtem fel. Addig sütöttem, amíg újra zsírjára nem sült. Akkor lesz bő szaftja, ha sok hagymát dinsztelünk alá. Most én négy nagy fejet készítettem és az egy harmadát különtettem a nudlira.

003_renamed_by_iws_6.jpg

Nudlit készítettem:
A burgonyát héjában megfőztem, majd meghámoztam és áttörtem. 1kg burgonyához 30-40 dkg (a burgonya minőségétől függ) lisztet, 1 evőkanál búzadarát és 1 tojást valamint sót adtam. Ezeket alaposan összegyúrtam és lisztezett gyúrótáblán 1 cm vastag lappá nyújtottam, majd 5 cm széles csíkokra vágtam, melyből 1 cm vastag szeleteket készítettem. A kezemmel nudlivá sodortam.
Gyöngyöző, bő, sós vízben puhára főztem. Szűrőkanállal kiszedtem, langyos vízzel leöblítettem és jól lecsöpögtettem.
A korábban félretett dinsztelt hagymával összekevertem. Ez lett a köret.
013_renamed_by_iws_7.jpg
Tálaláskor, konyhai ollóval, metélőhagymát aprítottam még rá és tejfölt kínáltam hozzá.

022_renamed_by_iws_4.jpg

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr918148914

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása