Mézes-mustáros párolthal, zöldségekkel, burgonyával, tartármártással
2016. január 08. írta: SzepiÁgi

Mézes-mustáros párolthal, zöldségekkel, burgonyával, tartármártással

Az áldásos párolóedény

 

Nagyon sok hasznos és haszontalan dolog gyűlik fel idővel a konyhánkban. Nekem van pár darab, ami kimondottam a segítségemre van és rengeteg idővel ajándékoz meg. Ilyen például a párolóedény. Komplett menü készült benne, rövid idő alatt és nekem csak az előkészületekkel kellett foglalkoznom. Ráadásul a benne készült étel, megőrzi színét, ízét, zamatát! Ajánlom mindenkinek a konyhájába. Most halas étel készült benne, köretekkel együtt 35-40 perc alatt.


husvet_196_renamed_by_iws.jpg

Ahogy én készítettem:

A halat tetszőleges méretűre daraboltam. Keveréket készítettem, méz, mustár, tengeri só, szárított zöldségekből (fokhagyma, kaporlevél, bors, kurkuma, chili, őrölt kömény, bazsalikom).
A halszeleteket ezzel a keverékkel bedörzsöltem.
A zöldségeket (sárgarépa, fehérrépa, zeller, karalábé) apró kockákra vágtam, borsót is adtam hozzá és ételízesítővel vegyítettem.
A burgonyát hámoztam és hasábokra vágtam. Ezt is megszórtam ételízesítővel.

A párolóedényt feltöltöttem vízzel és az edényeket megtöltöttem.
Alulra került a burgonya,

burgonya_parolva_renamed_by_iws.jpg

erre a zöldségek

zoldsegek_parolva_renamed_by_iws.jpg

és legfelülre a halszeletek.

hal_parolva_renamed_by_iws.jpg

Áram alá helyeztem a készüléket, a párolási időt beállítottam és az végezte a dolgát. Minden egyszerre párolódott, ízét, zamatát és színét megtartva. Nagyon jó használati utasítás van hozzá mellékelve, mely útmutatást ad a különféle nyersanyagok párolási idejéről.

parolas_renamed_by_iws.jpg

Ez az étel 35-40 perc alatt készült el.

Kapros tartármártást készítettem még hozzá.

030_renamed_by_iws_4.jpg

Először majonézt készítek:
A tojás sárgáját egy pici sóval jól elkeverem és apránként adagolva hozzá az olajat, sima sűrű masszát készítek.
Ez ízesítve lesz a tartármártás:
Mustárt, kevéske borsot, fehérbort ( vagy citromlevet), cukrot adok hozzá és apránként adagolom a tejfölt, hogy a megfelelő sűrűséget elérje, állandó kevergetés mellett.
Az adag pedig úgy alakul, hogy ahány tojás sárgája, annyi dl olaj, és fele mennyiségű fehérbor. A többi ízlésnek megfelelően. A végén aprított kaporlevéllel kevertem össze.

Amíg az étel készült én teríthettem a finom ebédhez.



husvet_194_renamed_by_iws.jpg

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr248251966

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása