Savanyú zöldségleves, füstölthúsos gombóccal
2016. január 10. írta: SzepiÁgi

Savanyú zöldségleves, füstölthúsos gombóccal

Az én rendhagyó csorba levesem

 

Remélem az Erdélyiek nem köveznek meg, de egy kicsit eltértem a hagyományos csorba leves készítéstől. Ezért nem is mertem a csorba leves elnevezést írni a receptemhez, pedig mi ezt is csorba levesként fogyasztottuk.
Ajánlom azonban a kipróbálását, mert rendkívül ízletes, laktató étel.

017_renamed_by_iws_10.jpg

Ahogy én készítettem:

A füstölt színhúst, a szokásos módon feltettem főni, amikor puha lett kiemeltem a léből.  A felét feldaraboltam apró kockákra, a másik felét félre tettem.
A konyhámban fellelhető zöldségeket megtisztítottam (minél több féle, annál ízletesebb lesz a levesünk). A nagyobbakat apróra vágtam, a paradicsom héját lehúztam és azt is daraboltam. A füstölt hús levében oda tettem főni. Fűszereztem még, sóval, borssal, lestyánnal, fűszerpaprikával. A mikor majdnem puha volt a zöldség, beleszórtam a kockázott füstölt hús darabokat is.
Közben gombócot készítettem:
Burgonyát főztem, majd a félretett füstölt hússal együtt ledaráltam.

 

002_renamed_by_iws_7.jpg

Lisztet, kevés búzadarát, tojást, sót, szerecsendiót, lestyánt és petrezselyemzöldet,  adtam hozzá. Alaposan összedolgoztam. Vizes kézzel csinos gombócokat készítettem belőle.

007_renamed_by_iws_9.jpg
Közben a zöldségek is megfőttek. A levesből kimerítettem néhány merőkanálnyit és ebben elkevertem a tejfölt, fél citrom levével. Ezt a levet visszaszűrtem a levesbe.
A gyöngyözően fövő levesbe tettem a korábban elkészített gombócokat.

012_renamed_by_iws_10.jpg

Amikor feljöttek a leves tetejére, még 5 percig hagytam főni és utána levettem a tűzről, elkészült a leves.
Megszórtam a tetejét aprított lestyán és petrezselyem zölddel.
Nagyon tartalmas, illatos és ízletes levest fogyaszthattunk.

008_renamed_by_iws_8.jpg

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr408258674

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása