Lecsós csirkepörkölt, hajdina körettel
2016. január 26. írta: SzepiÁgi

Lecsós csirkepörkölt, hajdina körettel

Megszokott ízeink reformálása

 

Már nem először készítettem lecsós csirkepörköltet, ezért az egyhangúság elkerülése érdekében egy "kicsi" újdonsággal egészítettem ki.Köretként az egészséges és vitaminokban gazdag hajdinát használtam, mely teljesen más jelleget kölcsönzött az ételünknek.

015_renamed_by_iws_9.jpg

Ahogy én készítettem:

A csirkecombokat, kettévágtam, alsó és felső részre.

001_renamed_by_iws_10.jpg
Vöröshagymát dinszteltem zsíron (ne sajnáljuk a hagymát belőle).

008_renamed_by_iws_11.jpg
A csirkecombokat vegyítettem a hagymával, hagytam fehéredésig párolódni, majd megszórtam pirospaprikával és felöntöttem a kész lecsóval. Ezt a lecsót még én tettem el a nyáron, tehát tartósítót nem tartalmaz. Sóztam, borsoztam egy kicsit és együtt készre sütöttem.

011_renamed_by_iws_11.jpg

Közben elkészítettem a köretet. Most a hajdinára esett a választás.
A hajdinát, langyos vízben megmostam és szűrőkanálon keresztül hagytam lecsöpögni.
Egy megfelelő méretű edényben 2-3 evőkanál olajat forrósítottam és erre öntöttem a lecsepegett hajdinát. Kavargatva, kicsit pirítottam, amíg kezdett kipattogni.

014_renamed_by_iws_17.jpg

Akkor felöntöttem a hajdina kétszeres mennyiségének megfelelő húslével (ha nincs húslé, akkor ételízesítő és víz keveréke is jó).

013_renamed_by_iws_12.jpg

Néhányszor megkavartam, és amikor újból felforrt, lefedtem. Szépen megdagadt és megpuhult a lében. Vitamin dús, nagyon egészséges köretet kaptam, mely jól harmonizált a lecsós hússal.

Közben a lecsós csirke is elkészült és lehetett tálalni.

028_renamed_by_iws_3.jpg

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr528317880

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ekat 2016.01.27. 20:50:01

Hát magyaros ételhez én inkább nokedlit csinálok a hajdinából. :)

SzepiÁgi 2016.01.27. 22:49:05

@ekat:
Nem tiltom meg, tedd azt... Én ezt találtam jónak!
Fogalmam sincs, hogy csinálsz a hajdinából nokedlit!
süti beállítások módosítása