Brokkoli leves, krumplis derelyével
2016. január 29. írta: SzepiÁgi

Brokkoli leves, krumplis derelyével

Túlléptem a krémlevesen, mert a brokkoli és mi is megérdemeljük a kényeztetést

 

Szeretjük a brokkolit minden formában. Most viszont egy kis levesre vágytam. Eddig mindig krémlevesként készítettem, tehát itt volt az ideje az újításnak. Túlléptem a krémlevesen és kényeztettem kicsit a brokkolit és természetesen magunkat is.Már is mutatom, írom, hogyan.

022_renamed_by_iws_6.jpg

Ahogy én készítettem:
A brokkolit rózsáira szedtem. Sárgarépát, zellert, egy csomó petrezselyemzöldet, néhány rózsa brokkolit, ételízesítős vízben feltettem főni. Amikor puhára főttek, botmixerrel pépesítettem. Ezt a pépet, kevés zsíron állandó kavargatás mellett átforrósítottam, kevéske liszttel megszórtam, kicsit pirítottam és felengedtem a szükséges mennyiségű vízzel. Fűszereztem sóval, borssal és apróra vágott petrezselyemzölddel. Amikor felforrt, a maradék brokkoli rózsákat is hozzáadtam és annak puhulásáig (néhány perc) főztem.


Levesbetétként, krumplis derelyét készítettem:
Egy nagyobb méretű krumplit megfőztem, majd összetörtem és vajjal, sóval, szerecsendióval jól kikevertem.

010_renamed_by_iws_11.jpg
Tésztát gyúrtam, tojás, só, liszt felhasználásával (mint a levestésztákat).
Elnyújtottam.

002_renamed_by_iws_9.jpg
Derelyevágóval kb. 5x5 cm-es kockákra vágtam.

007_renamed_by_iws_11.jpg
Minden második négyzetbe egy kávéskanálnyi krumplit halmoztam és betakartam az üres tésztával.

013_renamed_by_iws_13.jpg
Körbe a széleit, alaposan összenyomkodtam.

017_renamed_by_iws_13.jpg
Forrásban lévő, sós vízben puhára főztem. Utána leszűrtem, lecsöpögtettem és olvasztott vajjal meglocsoltam.

020_renamed_by_iws_11.jpg

Ez került a levesbe betétként.

028_renamed_by_iws_4.jpg

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr628330040

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Orosz Attila 2016.01.31. 09:29:56

Bocs, de az nem recept, hogy "tésztát gyúrtam tojás, só, liszt felhasználásával".
Még egy kezdő (mint én) is tudja, hogy a tésztához ezek kellenek.
Az is fontos - receptírásnál is - hogy miből mennyi?
A recept - leszámítva a fentieket - kiváló.

SzepiÁgi 2016.01.31. 10:29:04

@Orosz Attila:
Kedves Attila!
Én nem receptet, hanem útmutatást adok az ételeimnél. Azt is írom, hogy "én így készítem". Én nagy adagban 6-8 főre főzök naponta. Nem adok mennyiségeket, de kérésre ilyen irányú felvilágosítással is szívesen szolgálok.
Köszönöm az észrevételt!
süti beállítások módosítása