Sütőben sült szezámmagos kirántott csirkecomb, hercegnő burgonyával, uborkasalátával
2016. február 04. írta: SzepiÁgi

Sütőben sült szezámmagos kirántott csirkecomb, hercegnő burgonyával, uborkasalátával

Nincs olaj szag, csak illat

 

Ha nem szeretjük az olaj erős szagát a sütések alkalmával, egyszerűen kikerülhetjük azt. Süssük a kirántott húst is sütőben. Ráadásul nem kell felette állni, hanem minden szelet egyszerre sül, csak félidőben kell egyszer átfordítani.

035_renamed_by_iws_1.jpg

Ahogy én készítettem:
A csirkecombokat, kicsontoztam. Tejes, fokhagymás, borsos pácot készítettem és a hússzeleteket ebben hagytam állni 3 órán át. Ezt követően, papírtörlővel leittam róla a páclevet (hogy csak éppen nedves maradjon).
A húst csak ekkor sóztam. A sütőt bekapcsoltam és előmelegítettem.
Előkészítettem a panírt:
Lisztet, amiben alaposan megforgattam a húsokat, hogy mindenütt fedje.
Tojásokat ütöttem fel, amit joghurttal, pici borssal kevertem el. Ebbe került a lisztes csirkecomb.
Ezt követően zsemlemorzsába forgattam, mindkét oldalról jól ráveregettem és megszórtam szezámmaggal.
A tepsit olajszóróval, kiolajoztam és szépen egymás mellé belehelyeztem a panírozott húst, amit újból megszórtam olajjal. Nagyon vékonyan végezhetjük az olajozást, ecsettel is.
Előmelegített sütőben sütöttem, mind két oldalát 20-20 percig.
Nem volt olaj szag, egyszerre sült az összes hús és nem pergett le róla a szezámmag.

018_2_renamed_by_iws.jpg

Hercegnőburgonya volt a kísérője:
A krumplit meghámozom, apróbbakra vagdosom és sós vízben puhára párolom. Ha megfőtt, leszűröm, pépesítem. Ízesítem, szükség szerint sóval, pici szerecsendióval és kurkumával. Vajjal alaposan kikavarom, ha túl lágy lenne, pici liszttel sűrítem. Kiolajozott tepsibe halmocskákat készítek és előmelegített sütőben addig sütöm, amíg szép színt nem kap.


Uborkasaláta:
A kígyóuborkákat alaposan megmostam, vékony szeletekre gyalultam. Cukros, sós, ecetes, kapros vízből levet készítettem és ebbe hagytam állni tálalásig az uborkakarikákat (kb. fél órát). Tálaláskor néhány paradicsom darabkával és plusz aprított kaporral díszítettem.

004_renamed_by_iws_13.jpg


Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr698360888

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása