Szivárványleves, apró húsgombóccal, eperszalaggal
2016. február 19. írta: SzepiÁgi

Szivárványleves, apró húsgombóccal, eperszalaggal

Már a látványa is jól esik

 

Imádom a színes, tartalmas leveseket, aminek már a látványa is jól esik!
Aránylag gyorsan elkészíthető, ez a remek kis leveske, ami azonkívül, hogy ízletes és laktató, még mutatós is

.017_renamed_by_iws_15.jpg

Ahogy én készítettem:

Zöldségeket hámoztam és szeleteltem. Csak négyféle zöldséget használtam, kétszínű (narancs és citromsárga) répát, brokkolit és karfiolt.

012_renamed_by_iws_12.jpg

Apró húsgombócokat készítettem:

A darált húst (0,5 kg) fűszereztem sóval, borssal, fűszerpaprikával, őrölt köménnyel. Egy tojást ütöttem bele, 3 evőkanál zsemlemorzsát adtam hozzá. Alaposan összegyúrtam és hagytam egy félórát állni. Utána vizes kézzel a húspépből, diónyi gombócokat készítettem.

Eperszalag tésztát főztem ki (ezt nem én készítettem, hanem készen vásároltam), bő sós, forrásban lévő vízben. Miután puhára főtt, leöblítettem hidegvízzel és félretettem.

016_renamed_by_iws_10.jpg

Zsíron apróra vágott vöröshagymát dinszteltem, rádobtam a zöldségeket és pároltam 15 percig.
Ezt követően megszórtam liszttel, néhányszor átforgattam és a tűről levéve megszórtam pirospaprikával, őrölt borssal, sóval és belenyomtam két cikk fokhagymát is. Visszatettem a tűzre és felengedtem a szükséges leves mennyiségnek megfelelő húslével. Jól összekavartam, és az újra forrástól számított 10 percig hagytam főni. Ekkor bele raktam a húsgombócokat és ezzel is főztem 20 percet, ekkorra a zöldségek és a gombócok is puhára főttek. Megszórtam apróra vágott petrezselyem zölddel és levettem a tűzről. Az előre kifőzött tésztát is hozzáadtam és tálaltam.

019_renamed_by_iws_7.jpg


Jó étvágyat!




A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr238404120

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása