Vegyes gyümölcsleves, habgaluskával
2016. február 25. írta: SzepiÁgi

Vegyes gyümölcsleves, habgaluskával

Üdítően finom

 

A gyümölcsök egészségesek és minden évszakban  finomak, akár nyersen, akár sütve-főzve.
Egy finom, jól lehűtött gyümölcsleves télen ,nyáron üdítően hat.

027.JPG

Ahogy én készítem:

Ehhez a befőtteket (én használtam magozott meggyet, cseresznyét, sárgabarackot), lével együtt beleöntöm egy megfelelő méretű edénybe, az almának a magházát, szárát eltávolítom és kockákra vágva azt is hozzáadom. Idénybe friss gyümölcsöket használok, természetesen kimagozva. 
Kétszeres mennyiségű hideg vízzel felteszem főni. Ízesítem egész fahéjjal, szegfűszeggel, pici sóval, ízlés szerint cukorral, vagy édesítővel. Forrástól számított 10 percig hagyom főni. Két szedő kanálnyit kimerítek a fövő gyümölcsök levéből egy edénybe, hogy kicsit hűljön.
Közben 2,5 dl főzőtejszínbe elkeverek 1 csomag főzős vaníliás pudingport és a korábban félretett gyümölcslevet ráöntve, alaposan simára dolgozom. Szűrőkanálon keresztül, állandó kevergetés közben öntöm a fövő levesbe. Amikor kezd sűrűsödni, kikapcsolom a tűzhelyet. Először hideg vízbe állítva, majd hűtőbe téve jó lehűtöm.


A habgaluskához:

019_renamed_by_iws_8.jpg


 Csak a tojás (3-4 db) fehérjéire van szükség, amit vaníliás cukorral meghintve, kemény habbá verek. Lobogó, forró vízbe kanalanként nagyobb méretű galuskákat rakok, és mindkét oldalukat (3-3 percig) főzöm. Szitára szedem ki és hagyom jól kicsöpögni. Tálaláskor a hideg gyümölcsleves tetejére szedem.
 Mikroban is el lehet készíteni, 900W-on 1 percig. Kipróbáltam, úgy is működik, csak én nem szeretem a mikroban készült ételeket.

039_renamed_by_iws_1.jpg



Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr828419246

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása