Gombapaprikás, hagymás zsíron pirított nudlival
2016. február 26. írta: SzepiÁgi

Gombapaprikás, hagymás zsíron pirított nudlival

Fő a változatosság

 

A gomba, gyakori "vendég" az asztalunknál, ezért egy kis változatossággal tettem még élvezhetőbbé. Így a megszokott ízek teljesen megújultak.


048_renamed_by_iws.jpg

Ahogy én készítettem:

A gombát (csiperke, kb. 60 dkg) megmostam, és nem túl apró darabokra vágtam.
Zsíron, finomra aprított vöröshagymát dinszteltem. Akkor lesz bő szaftja, ha sok hagymát dinsztelünk alá. Most én négy nagy fejet készítettem és az egy harmadát különtettem a nudlira.
A tűzről levéve, fűszerpaprikát adtam hozzá és a darabolt gombát. Összekevertem és tovább fűszereztem, sóval, borssal, majorannával, egy csokor apróra vágott petrezselyemmel, két cikk zúzott fokhagymával, majd 1dl fehér száraz borral engedtem fel. Addig sütöttem, amíg újra zsírjára nem sült. Akkor jól összekevert tejfölt adtam hozzá, és állandó kevergetés mellett kiforraltam.

017_renamed_by_iws.jpg


Nudlit készítettem:
A burgonyát héjában megfőztem, majd meghámoztam és áttörtem. 1kg burgonyához 30-40 dkg (a burgonya minőségétől függ) lisztet, 1 evőkanál búzadarát és 1 tojást valamint sót adtam. Ezeket alaposan összegyúrtam és lisztezett gyúrótáblán 1 cm vastag lappá nyújtottam.

002_renamed_by_iws.jpg

Majd 5 cm széles csíkokra vágtam, melyből 1 cm vastag szeleteket készítettem. A kezemmel nudlivá sodortam.
Gyöngyöző, bő, sós vízben puhára főztem. Szűrőkanállal kiszedtem, langyos vízzel leöblítettem és jól lecsöpögtettem.

004_renamed_by_iws.jpg


A korábban félretett dinsztelt hagymához még zsírt adtam, felforrósítottam és csak annyi nudlit tettem az edénybe, ami az alját beterítette. Megpirítottam a nudlikat. Ez lett a köret.

042_renamed_by_iws.jpg


Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr948421584

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása