Töltött krumpli - csónakok, salátával
2016. március 18. írta: SzepiÁgi

Töltött krumpli - csónakok, salátával

Utazás krumpli - csónakkal az ízek világába

 

Az egyszerű is lehet finom! Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint ez az étel, ami 1 óra múlva tálalható. Ebédre, vacsorára egyaránt ajánlom.

 

042_renamed_by_iws_1.jpg

Ahogy én készítettem:
A (kb. egyforma nagyságú) krumplikat meghámoztam, megmostam, és karalábévájóval a belsejét kiszedtem. A forgácsokat is megtartottam.

011_renamed_by_iws.jpg


Tölteléket készítettem:

014_renamed_by_iws.jpg


A darált húst, negyed annyi mennyiségű zsemlemorzsával elkevertem. Fűszereztem, reszelt vöröshagymával, zúzott fokhagymával, fűszerpaprikával, sóval, borssal, őrölt köménnyel, majd nyers tojást ütöttem bele. Jól összeforgattam és fél órát, állni hagytam.
Utána a kivájt krumplik belsejét megszórtam ételízesítővel és megtöltöttem a húsos keverékkel.
A tepsit, kizsíroztam és elhelyeztem benne a megtöltött krumplikat. Közé szórtam a krumpli forgácsokat és néhány kakastaréjforma füstölt szalonna darabot is elhelyeztem közötte.

017_renamed_by_iws_1.jpg


Kevés vizet (0,5 dl) öntöttem alá és befedtem alufóliával.
200 fokon, 40 percig sütöttem, akkor levettem róla a fóliát és minden csónak tetejét, reszelt sajttal szórtam meg.

028_renamed_by_iws.jpg

Addig sütöttem tovább, amíg a sajt szépen rá nem olvadt.
Utána mehettek a kikötőbe, ahonnan bármelyiket el lehetett kötni.

072_renamed_by_iws.jpg


Salátát fogyasztottunk hozzá.
A saláta fejből a vastag torzsa részt kivágtam, egy fejet négyfelé vágtam és alaposan megmostam.
Só, cukor, víz, zúzott fokhagyma, aprított kapor, ecet keverékéből salátalevet készítettem és a salátákat átforgattam benne. Tálaláskor a léből kiszedtem, és tejfölt tettem a tetejére.

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr158492920

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása