Gombás-húsos töltött dagadó, majonézes kukoricával
2016. április 27. írta: SzepiÁgi

Gombás-húsos töltött dagadó, majonézes kukoricával

Ha dagadó, akkor legyen kövér...avagy, húst eszünk hússal

 

Hidegen, melegen, ebédre, vacsorára, kirándulásokra is kiválóan alkalmas ez a húsban-hús étel.

014_renamed_by_iws_5.jpg


Ahogy én készítettem:
Szükséges hozzá:
 kb. 2 kg-os sertésdagadó, amit fel kell szúrni, vigyázva, hogy ne szakadjon ki. Kívül, belül sóztam és vékonyan borsoztam.

005_renamed_by_iws.jpg


Gomba (én az illatos szegfűgombát használtam), 15-20 dkg, amit alapos mosás után, ledaráltam.

002_renamed_by_iws_renamed_by_iws.jpg


A dagadó formára igazításából leesett, kb 20-30 dkg hús, amit megdaráltam.

009_renamed_by_iws_2.jpg



Elkészítettem a tölteléket:
Apróra vágott vöröshagymát zsíron megdinszteltem, hozzáadtam a darálthúst. Ízesítettem, fűszerpaprikával, sóval, borssal, zúzott fokhagymával, őrölt köménnyel és a gombát is belekevertem. Együtt sütöttem, amíg a gombaleve el nem párolgott. A tűzről levéve, egy kisebb sárgarépát apróra belevagdaltam. Hagytam egy kicsit hűlni, majd beleütöttem három tojást, összegyúrtam és annyi zsemlemorzsát adtam hozzá, hogy ne legyen folyós.

010_renamed_by_iws.jpg



Ezzel töltöttem meg a dagadót. Nem kell túlzottan megtömni, mert akkor sütés közben szétdurranhat. A nyitott szájrészt, hústűvel összefogtam. Elegyengetem, formásra a húst, megkentem zsírral és a tepsit is, amibe helyeztem. Kb. 0,5 dl vizet öntöttem alá és a sütőbe tettem.

013_2_renamed_by_iws.jpg

 
200 fokon,  50-60 percig sütöttem, közben a tepsiben  összegyűlt  lével locsolgatva.
Csak langyosra hűlve lehet szépen szeletelni.

Majonézes kukoricasalátával fogyasztottuk.

013_renamed_by_iws_3.jpg



Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr438666346

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ÁgicaOrbán 2016.04.27. 20:24:26

nagyon fincsi lehet,,, én is szoktam készíteni,, szeretjük nagyon

SzepiÁgi 2016.04.27. 20:27:45

@ÁgicaOrbán:
Igen és a gomba igazán feldobja. Sőt mivel hússal van töltve még a srácok is imádják!
süti beállítások módosítása