Currys csirkemell zöldséges- tejszínes farfallevel és cukkini salátával
2016. július 04. írta: SzepiÁgi

Currys csirkemell zöldséges- tejszínes farfallevel és cukkini salátával

Üde ízek egy tálon

 

Nem mindig sikerül úgy összeállítanom a főtálat, hogy mindenki találjon kedvérevalót. Most azonban úgy érzem sikerült. A tál összetevői önállóan is finomak, az ínyencek mindenből fogyaszthatnak, de a hús-,tészta-,saláta kedvelők is megtalálják a fogukra valót.

088_renamed_by_iws.jpg

Ahogy én készítettem:

A filézett csirkemelleket (kb.1 kg), 5x5 cm-es kockákra vágtam.

002_renamed_by_iws_5.jpg


Páclevet készítettem:  4 evőkanál olívaolajba tettem 1 evőkanál szárnyas fűszerkeveréket, 1 teáskanál sót, 1 mokkáskanál borsot, 1 gerezd zúzott fokhagymát, 1,5 teáskanál curryport. Ezt összekevertem és hozzáadtam a darabolt csirkemellet. Jól átforgattam benne és két órát (néha újra átforgatva) állni hagytam a páclében.
Ezt követően wok edénybe töltöttem át a húst a páclével együtt és meglocsoltam 1,5 dl fehérborral. gyakori kevergetés mellett puhára pároltam a csirkemell kockákat.

Zöldséges-tejszínes farfalle :

Ehhez a durum lisztből készült masni alakú tésztákat forrásban lévő sós, olajos vízben főztem ki.
Zöldségeket pároltam ételízesítős vízben. Amikor megpuhultak, jól lecsöpögtettem.

010_renamed_by_iws_4.jpg


20%-os főzőtejszínt sóval,  borssal elkevertem és a lecsöpögtetett tésztával, valamint a zöldségekkel összekevertem.

033_renamed_by_iws.jpg


Kiegészítője lett még az illatos, aromás cukkini saláta:

026_renamed_by_iws_4.jpg



Két közepes nagyságú (kb.0,5 kg) cukkinit megmostam, de nem hámoztam meg. Végeit levágtam és vékonyan felszeleteltem. Két evőkanál olívaolajat hevítettem és a felszeletelt cukkinit, egy evőkanálnyimazsolát, egy 30 gr-os fenyőmagos salátakeveréket (ami tartalmazott napraforgómagot, tökmagot, kétféle fenyőmagot) valamint egyzúzott fokhagyma gerezdet összepároltam, miközben meghintettem sóval és borssal. Mindezt én wok edényben készítettem.
Miután megpárolódott, kihűtöttem. Rácsöpögtettem egy fél citrom levét és megszórtam apróra vágott mentalevéllel.

Miután minden elkészült tálaltam.

091_renamed_by_iws.jpg


Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr358866714

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása