Egybesült malacborda, rakott sült zöldségkörettel
2016. július 17. írta: SzepiÁgi

Egybesült malacborda, rakott sült zöldségkörettel

Egy kis malackodás...

 

A malachús és sült zöldségek nagyon jó párosításnak tűnt ebben az ételben. Tökéletesen kiegészítették egymást és csodálatos ízharmóniát biztosítottak. Aki nem hiszi el, próbálja ki!

058_renamed_by_iws.jpg

 

Ahogy én készítettem:

Az én malacbordám 160 dkg-os volt és három bordából állt.
A bordák mentén behasítottam a húst és a résbe fokhagymagerezdeket félbevágva dugdostam be.
Sót, füszerpaprikát, őrölt köményt és egész színes borsokat összekevertem, majd ezzel a keverékkel bekentem a bordát minden oldalról.
Egy megfelelő méretű kerámiatálat mangalica zsírral alaposan kikentem és ennek a közepébe helyeztem el a fűszeres bordát.

005_renamed_by_iws_2.jpg

 

Elkészítettem a rakott zöldséghez a zöldségeket:

003_renamed_by_iws_6.jpg


Egy salátacukkinit meghámoztam és nem túl vékony karikákra vágtam. Ugyanígy jártam el a két nagyobb darab sárgarépával  és két darab nagyobbacska krumplival is.
Hagymákat ugyancsak karikákra vágtam (vöröshagyma, lilahagyma és póréhagyma).
Két nagy paradicsomot  és piros pritaminpaprikát és egy nagy Tv paprikát szeleteltem.
Mindegyiket megszórtam ételízesítővel.
Ezt követően váltakozva a bordaköré raktam sűrűn.

012_renamed_by_iws_6.jpg



Meglocsoltam 1,5 dl húslével és ráhelyeztem a tál tetejét.
Begyújtottam a sütőt és betettem a tálat. 1 órán át sütöttem 200 fokon, majd 180 fokra mérsékelve a hőfokot, a fedőt leemeltem és még így pirítottam fél órán át. Akkor kivettem és így nézett ki.

048_renamed_by_iws_2.jpg

 

Kicsit hagytam hűlni, a húsból kihúztam a bordacsontokat és szeleteltem a húst. Tálaltam a sült zöldségekkel.

 

057_renamed_by_iws.jpg



Mindenki ízlésének megfelelő arányban szedhetett belőle a tányérjára.

 

062_renamed_by_iws_3.jpg



Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr888896072

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása