Grillezett sertés dió (comb) vargánya pörkölttel és grillezett csemege kukoricával
2016. augusztus 01. írta: SzepiÁgi

Grillezett sertés dió (comb) vargánya pörkölttel és grillezett csemege kukoricával

Az erdő aranya a vargánya

 

Az egyik legfinomabb gomba a vargánya, intenzív, aromás ízével és szép formájával.Most ebből készítettem pörköltet a grillezett húshoz és kukoricához.

021_renamed_by_iws.jpg

 

Ahogy én készítettem:
A sertéscomb egyik legnemesebb része a dió. Én ezt a húst választottam a grillezéshez.
A húst ( 1 kg) 8 szeletbe vágtam, hogy a rostjai lazuljanak, enyhén megklopfoltam.
Tejbe sót, borsot, 2-3 cikk zúzott fokhagymát és kakukkfüvet tettem, ebbe helyeztem a hússzeleteket és állni hagytam. Jó ha egy éjszakát áll benne, de 2-3 óra hossza alatt is átveszi az ízeket.

007_renamed_by_iws_2.jpg


Csemege kukoricát a külső burkától megtisztítottam, karikákra vágtam. Egy nyársra szépen sorjába felhúztam, megkentem sós olvasztott zsírral.

019_renamed_by_iws_4.jpg


A húst és a kukoricát is ízlés szerint grilleztem.

006_renamed_by_iws_5.jpg


Vargánya pörköltet készítettem hozzá:
A gombát megtisztítottam, alaposan megmostam és nem túl vékony (0.5 cm ) szeletekre vágtam.
Zsíron aprított vöröshagymát dinszteltem, amihez kétféle paprikát (fehér és piros színű) is apróra vágva hozzáadtam. Egy-két paradicsomot meghámozva beledaraboltam. Ízesítettem sóval, borssal, kakukkfűvel, 1-2 cikk zúzott fokhagymával,apróra vágott petrezselyemzölddel. Miután ezek megdinsztelődtek, hozzáadtam a vargánya szeleteket, jól összevegyítettem és 15-20 percig együtt sütöttem.

023_renamed_by_iws_2.jpg


Tálalásig melegen tartottam.

035_renamed_by_iws.jpg



Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr58928518

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása